Un asteroid de dimensiunea unui autobuz trece joi foarte aproape de Terra

Data publicării:
asteroid 09 10 2015

Un asteroid de dimensiunea unui autobuz trece joi prin spațiul dintre Pământ și Lună, fără a prezenta pericolul de a se ciocni cu planeta noastră, conform unui material publicat joi de Space.com.

Asteroidul nou descoperit a primit denumirea 2017 TD6 și va trece la distanța de 191.000 de kilometri de Terra la ora 18:53 GMT. Distanța medie dintre Pământ și Lună, pentru comparație, este de aproximativ 384.400 de kilometri.

Asteroidul 2017 TD6 are între 9,9 și 22 de metri, fiind din aceeași clasă de mărime cu asteroidul care a explodat în 2013 deasupra orașului Celiabinsk, din Rusia. În 2013, un mic asteroid nedepistat cu diametrul de 20 de metri s-a fragmentat în apropiere de orașul Celiabinsk, în centrul Rusiei, provocând rănirea a peste 1.300 de persoane cu cioburile geamurilor sparte de suflul exploziei.

În ultimele zile asteroidul 2017 TD6 a fost depistat de mai multe observatoare astronomice, printre care Observatorul Schiaparelli din Italia, Panoramic Survey Telescope and Rapid Response System (Pan-STARRS) din Hawaii și Observatorul Mount Lemmon Survey din Arizona.

Trecerea acestui asteroid prin curtea din față a Pământului se produce la câteva zile după un o altă astfel de trecere, cea a asteroidului 2012 TC4, care s-a aflat la 12 octombrie la aproximativ 42.000 de kilometri deasupra Antarcticii.

Sursa: Agerpres