Un asteroid imens „cu mască de protecţie” va trece pe lângă Pământ pe 29 aprilie

Data actualizării: Data publicării:
asteroid2

Un asteroid potenţial periculos va trece cel mai aproape pe lângă Terra pe 29 aprilie, riscul de coliziune fiind exclus. Ca un amănunt inedit, în imaginile suprinse de astronomi, asteroidul pare că poartă o mască de protecţie a feţei.

Un asteroid cu dimensiuni estimate la 2 kilometri va trece pe lângă Terra pe 29 aprilie, la ora 9.56 GMT (12.56, ora României), riscul de coliziune cu planeta noastră fiind exclus, potrivit Centrului pentru studierea obiectelor din apropierea Pământului (CNEOS) din cadrul NASA.

Asteroidul 52768 (1998 OR2), descoperit de NASA în 1998, va trece la o distanţă de circa 6,2 milioane de kilometri de Terra, cu o viteză de aproximativ 31.300 de kilometri pe oră, scrie Mediafax.

Dacă s-ar ciocni de Terra, asteroidul ar provoca „efecte la nivel global”, spuneau reprezentanţii NASA după ce au descoperit obiectul cosmic.

În mod cu totul inedit, în imaginile surprinse de specialiştii de la Observatorul astronomic Arecibo din Puerto Rico, asteroidul pare că poartă o mască de protecţie a feţei, scrie CNN.

Asteroidul a fost inclus de NASA în categoria „potenţial periculos”, ca orice alt obiect spaţial care se apropie de Terra la mai puţin de 7.480.000 de kilometri.

Potrivit informaţiilor de care dispun specialiştii până în prezent, cel mai mare asteroid care a trecut pe lângă Terra este 3122 Florence (1981 ET3). Obiectul cu dimensiuni de aproximativ 4-9 kilometri a trecut pe lângă planeta noastră pe 1 septembrie 2017 şi mai este aşteptat să ne „viziteze” pe 2 septembrie 2057.

Editor web: A.P.