Un mamifer denumit "Bestia nebună" a trăit printre dinozauri - FOTO

Parasaurolophus on a Beach
FOTO: Getty Images

Un mamifer de mărimea unei pisici denumit "Bestia nebună" a trăit în Madagascar în perioada în care au existat și ultimii dinozauri pe Pământ, au descoperit oamenii de știință, potrivit BBC.

Fosila veche de 66 de milioane de ani a fost descrisă în jurnalul Nature, într-un studiu condus de David Krause de la Muzeul de Știință și Istorie naturală din Denver.

Această descoperire contrazice ipoteza că mamiferele erau în general foarte mici în acea perioadă, având dimensiunea unui șoarece.

Cercetătorii spun că exemplarul în cauză cântărea aproximativ 3 kilograme și încă nu atinsese maturitatea. Totodată, ei susțin că animalul asemănător unui bursuc, denumit Adalatherium hui, se ascundea în vizuini pe care le săpa. Mamiferul avea mulți nervi în zona botului, zona aceasta fiind extrem de sensibilă - o caracteristică a animalele care sapă în pământ.

Înainte ca mamiferele să domine Pământul, probabil trebuiau să se ascundă de dinozaurii care conduceau planeta. Fosila cercetată a fost descoperită în Madagascar în 1999. Este cea mai completă și bine păstrată fosilă găsită în Gondwana - un supercontinent care cândva includea India și Africa.

Cu toate acestea, când acest animal ar fi trăit, Gondwana începea să se destrame, și Madagascar devenise deja o insulă. Cercetătorii cred că Adalatherium s-ar fi confruntat cu un alt tip de prădători și ar fi avut alte surse de hrană, spre deosebire de mamiferele de pe continent. Aceste condiții i-ar fi permis mamiferului să ajungă la această dimensiune.

Acest specimen le-a oferit cercetătorilor informații despre un tip de mamifere - Gondwanatheria - care au dispărut.

Numele "Adalatherium" este tradus din limbile malgașă și greacă și înseamnă "Bestie nebună".

Editor web: V.M.