Un zbor cu avionul privat de numai 17 minute? Cine sunt superbogații cu „dispreț absolut pentru planetă”

Data actualizării: Data publicării:
avion privat
Avion privat FOTO: Getty Images

Kylie Jenner s-a confruntat cu un val de critici pentru decizia ei de a-și lua avionul privat pentru un zbor de doar 17 minute. Dar călătoriile scurte cu aeronave de lux par să fie o obișnuiță printre cei bogați și faimoși, în ciuda preocupărilor tot mai mari cu privire la criza climatică.

Jenner, femeie de afaceri și persoană mondenă în vârstă de 24 de ani, s-a expus oprobiului online după ce a postat pe Instagram o fotografie cu ea și partenerul ei, rapperul Travis Scott, pe pista unui aeroport, între două avioane private, cu mesajul „vrei să-l luam pe al meu sau pe al tău?”

Potrivit unui cont automat de Twitter care urmărește zborurile celebrităților, zborul lui Jenner din 12 iulie a durat doar 17 minute, ducând-o de la Van Nuys, în Los Angeles, până în orașul apropiat Camarillo. Înainte de asta a făcut o călătorie de 27 de minute cu avionul ei, un Bombardier BD 700, de 72 de milioane de dolari, la Van Nuys de la Thermal, California, potrivit The Guardian.

După ultimul zbor, a fost atacată de utilizatorii Twitter pentru „disprețul ei absolut față de planetă” și pentru că este o „criminală climatică cu normă întreagă”. Se estimează că excursia ei de 17 minute ar fi produs o tonă de emisii de dioxid de carbon, care, deși nu reprezintă o cantitate uriașă, este totuși aproximativ un sfert din amprenta totală anuală de carbon a unei persoane.

Dar Jenner, care anterior a luat avionul pentru un zbor și mai scurt, cu o durată de doar 9 minute, în iunie, este departe de a fi singura celebritate care a făcut călătorii scurte folosind aeronave private, în loc să conducă sau să folosească transportul public.

Potrivit contului de urmărire Celebrity Jets, în ultima lună, rapperul Drake a zburat 18 minute de la Hamilton, Ontario la Toronto, Kenny Chesney, cântărețul de muzică country, a zburat 20 de minute între Akron, Ohio și Pittsburgh, iar actorul Mark Wahlberg a avut un zbor de 23 de minute de la Dublin la County Clare, în Irlanda.

Multe dintre aceste zboruri scurte sunt făcute pentru a „parca” o aeronavă într-o locație convenabilă sau mai puțin costisitoare sau fac parte dintr-o călătorie mai lungă, din două părți, dar multe sunt total nejustificate, cum ar fi cazul lui Floyd Mayweather, boxer, care a zburat 14 minute din Las Vegas până la Hendersone, ca apoi să zboare și retur, în aceeași zi, în doar 10 minute.

„Nu sunt surprins că oamenii sunt supărați, au dreptate să fie supărați pe asta”, a spus Jack Sweeney, creatorul contului Celebrity Jets, care utilizează date de la o companie care urmărește toate traseele aeronavelor.

Sweeney, student la Universitatea din Florida Centrală, are un cont similar care urmărește doar avionul privat al lui Elon Musk, șeful multimiliardar al Tesla. În mai, Musk a luat un zbor de 28 de minute cu avionul său între Houston și Austin, Texas, dar Sweeney crede că ar trebui judecat diferit pentru asta.

„Elon încearcă să fie cât mai rapid și mai eficient la muncă, dar cineva precum Kim Kardashian o face complet gratuit”, a spus el.

Cât poluează avioanele private

Avioanele private sunt responsabile pentru aproximativ 4% din toate emisiile din aviație, conform unui studiu din 2016, industria aeriană dorind să sublinieze că zborul în general este o sursă mai mică de poluare.

Cu toate acestea, aeronavele private emit cu 33 de milioane de tone de gaze cu efect de seră decât țări precum Danemarca și, pentru că transportă atât de puțini oameni, sunt de cinci până la 14 ori mai poluante decât avioanele comerciale, per pasager și de 50 de ori mai poluante decât trenurile, spun cercetătorii.

„Aceste zboruri foarte scurte arată impactul imens al bogaților asupra emisiilor generale ale aviației”, a spus Scott Hochberg, avocat la Institutul de Drept al Mediului și Diversitate Biologică.

„Problema începe de la vârf cu Kylie Jenner și alte celebrități cu avioane private, care au un impact mult mai mare decât aeronavele comerciale. Iar SUA constituie cea mai mare parte a problemei, din cauza elitei numeroase care se bucură de luxul de a zbura.

Emisiile de la avioanele private care zboară în SUA au crescut din anii 1990 și vor crește și mai mult pe măsură ce avioanele mai mari și mai poluante vor intra pe piață. Totuși, călătoriile scurte cu avioanele private nu sunt doar un fenomen american; în 2019, o zecime din toate zborurile care au plecat din Franța au fost avioane private, jumătate călătorind mai puțin de 500 km. Utilizarea frecventă a aviației este domeniul bogaților lumii, doar 1% din populația globală fiind responsabilă pentru jumătate din emisiile asociate zborului.

Principalele companii aeriene americane au anunțat planuri climatice care includ angajamente de a intensifica utilizarea carburanților de aviație durabili cu emisii scăzute.

Editor : D.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri