Video VIDEO. A fost descoperit gândacul care poate merge cu susul în jos, pe sub apă

Data actualizării: Data publicării:
gandac
A fost descoperit gândacul care poate merge cu susul în jos, pe sub apă FOTO: captură video YouTube

În Australia a fost filmat un gândac care merge cu susul în jos, pe sub apă, comportamentul insectei de mici dimensiuni luându-i prin surprindere pe cercetători.

Micul gândac acvatic, cu o lungime de aproximativ 6-8 mm, a fost surprins plimbându-se în apă, dar aproape de suprafața ei, într-un lac din New South Wales.

John Gould, doctorand la Universitatea din Newcastle, a descoperit gândacul din întâmplare, în timp ce cerceta o specie de broască din Munții Watagan, relatează The Guardian.

Gould stătea ghemuit lângă un luciu de apă căutând mormoloci, când a observat ceea ce inițial părea a fi o insectă care înota. Gould și-a dat seama ulterior ce se întâmpla, de fapt, și a spus că gândacul mergea aproape de suprafața apei, ca și cum ar fi mers pe sticlă.

„Cred că am avut noroc”, a spus Gould. „Cel mai interesant lucru e că acest gândac este capabil să se odihnească pe partea inferioară a suprafeței apei, dar să și meargă acolo.

Specia nu a fost identificată exact, dar cercetătorii consideră că aparține familiei de gândaci Hydrophilidae, întâlnită în preajma apelor.

Gândacul observat de Gould părea să aibă un strat de aer de-a lungul abdomenului, oferindu-i flotabilitate și astfel stătea aproape de suprafața apei.

Cercetătorii au spus: „Suprafața apei pare să acționeze ca un suport pentru gândac”.

Editor : D.C.