Sari la conținut

Premieră în domeniul aviației. Aeronavă de pasageri, călătorie de 15 ore cu un combustibil din boabe de muștar

Semințe de muștar folosite în combustibilul unui avion de pasageri? Compania aeriană australiană Qantas a experimentat la începutul acestei săptămâni cu un asemenea biocarburant într-o cursă de 15 ore între Melbourne și Los Angeles, reducând emisiile de carbon cu 7%.

Un avion Qantas (Boeing Dreamliner 787-9), propulsat parțial cu semințe de muștar, a realizat primul astfel de zbor experimental pe distanța dintre cele două continente, transmite The Guardian.

Combustibilul combinat a fost obținut din brassica carinata, un tip industrial de semințe de muștar care pot fi cultivate între ciclurile obișnuite de recoltare, chiar și pe un teren arabil nelucrat.

Zborul a fost efectuat cu pasageri la bord.

Daniel Tan, un expert în agricultură al Universității din Sydney, a spus că semințele de muștar pot fi folosite ca o resursă sustenabilă de combustibil, însă nu doar în alimentarea utilajelor agricole.

„O mare parte din cantitatea de biomotorină prelucrată în prezent constă, de fapt, din deșeuri care provin din magazinele de fish&chips (...) Problema cu biocombustilul în Australia este, în principal, continuitatea rezervelor industriale”, a subliniat Tan.

Un hectar de brassica carinata poate fi folosit pentru a produce 400 de litri de biocombustibil de aviație sau 1.400 de litri de motorină regenerabilă, notează cotidianul britanic.

Compania Qantas nu se află la primul experiment bazat pe combustibili alternativi. În 2012, Qantas și Jetstar, companie aeriană australiană low cost, au testat mai multe zboruri interne pe un biocombustibil obținut din ulei de gătit.

Până în 2020, Qantas își propune să extindă gama de biocombustibili pentru cursele spre Los Angeles, precum și deschiderea unei biorafinării în Australia, în parteneriat cu o companie canadiană – Agrisoma Biosciences, care a furnizat combustibilul derivat pentru zborul din această săptămână.

În prezent, amestecul din bicombustibili nu poate depăși 50%, însă o purtătoare de cuvânt a companiei Qantas a afirmat că, în viitorul apropiat, legislația ar putea permite zboruri cu 100% combustibili vegetali.