Prietenul lui Stephen Hawking a vizitat laserul de la Măgurele: "Este incredibil"

Kip Thorne
Kip Thorne la Magurele

Kip Thorne, prietenul lui Stephen Hawking şi laureat al premiului Nobel pentru Fizică a venit pentru prima dată în România. A vizitat laserul de la Măgurele, cel mai puternic laser din lume în acest moment, care ar urma să contribuie la tratarea tumorilor sau curăţarea spaţiului de deşeuri radioactive. Astrofizicianul este cunoscut pentru descoperirile legate de undele gravitaţionale.

140 de persoane lucrează în total la acest proiect. 120 dintre cei implicaţi sunt cercetători români şi străini, din întreaga lume.

Kip Thorne, astrofizician: „Este incredibil. Ar trebui să descoperim lucruri majore şi noi despre proprietăţile materiei, cu ajutorul acestui laser.”

Kip Thorne a câștigat premiul Nobel pentru fizică în 2017 pentru descoperirile sale în privința undelor gravitaționale.

Kip Thorne – astrofizician: „Momentul descoperirii este palpitant. Când am descoperit undele gravitaţionale, am fost satisfăcut pe deplin, pentru că în întreaga carieră, mi-am petrecut timpul căutând ceva ce exista”.

Savantul îi încurajează pe tinerii iubitori de ştiinţă să aibă încredere în talentul lor.

Kip Thorne, astrofizician: „Sunt necesare mai multe tipuri de talent. Unii oameni pot fi foarte buni la calcule matematice, alţii intuiesc modul în care funcţionează Universul”.

Celebrul fizician a fost producator executiv al filmului "Interstellar: Calatorind prin Univers", productie nominalizata la 5 premii Oscar.