Studiul unui cercetător român, publicat în presa internațională. Ce se întâmplă dacă mănânci zăpadă

Data actualizării: Data publicării:
zapada
Foto: Shutterstock

Un experiment al cercetătorilor de la Universitatea Sapientia din Miercurea Ciuc a atras atenția presei internaționale. Oamenii de știință au vrut să știe ce riscă cei care mănâncă zăpadă. The Washington Post a publicat un articol în care prezintă concluziile la care au ajuns cercetătorii români.

zapada
Foto: Shutterstock

Aceștia au conchis că zăpada mai veche de jumătate de zi...nu este bună de mâncat. Istvan Mathe, conducătorul studiului, a declarat pentru Associated Press că cele mai mari riscuri le prezintă zăpada veche de două zile.

Pentru a-și pune în practică experimentul bizar, cercetătorii au colectat zăpadă dintr-un parc și dintr-o intersecție din Miercurea Ciuc, în lunile ianuarie și februarie, pe care au pus-o apoi în containere sterile. Au testat apoi să vadă cum se dezvoltă bacteriile și mucegaiul în zăpadă.

Studiul a fost efectuat la temperaturi cuprinse între -1,1 grade Celsius și -17,4 grade. După o zi, pe mostrele de zăpadă existau 5 bacterii pe milimetru.

„Zăpada proaspătă are foarte puține bacterii. Însă după două zile, numărul bacteriilor este înzecit”, a declarat Mathe, care a adăugat că bacteriile se înmulțesc din cauza impurităților din aer.

Cercetătorului român i-a venit ideea de a face acest studiu după ce a văzut mai mulți copii mâncând zăpadă. „Nu recomand nimănui să mănânce zăpadă. Doar spun că nu o să te îmbolnăvești dacă guști puțină zăpadă proaspătă”, a declarat cercetătorul.