Două milioane de euro este bugetul alocat Autorității Naționale pentru Turism pentru promovarea brandului româneasc și atragerea de turiști la noi în țară. Din acești bani, România va participa la târgurile de turism internaționale, va aduce jurnaliști străni care vor vizita locuri de la noi din țară pentru a le promova ulterior în statele lor și va reface site-ul www.romania.travel, a subliniat directorul Direcției de Management Brand din cadrul Autorității pentru Turism, Raluca Anghel. Pentru o campanie mai deosebită, care își propune să așeze România pe harta destinațiilor de vacanță de excelență din lume, va cere alți bani de la Guvern.

 

Embed:

 

Raluca Anghel a fost invitata emisiunii „24 de minute” de la digi24.ro, moderată de Radu Maxim. 

România este prima într-un top privind destinațiile de vizitat în concediu. Cu ce să incepem? 

Lonely Planet ne-a oferit locui întâi ca destinație de vizitat în 2016. Putem să atragem un număr impresionant de turiști în Transilvania. Am creat un grup de lucru cu toate asociațiile de turism din Transilvania, cu toate primăriile și consiliile județene, pentru a face un plan comun de acțiune. Următorul pas este că pentru prezența noastră la fiecare târg internațional am dedicat un spațiu special Transilvaniei. Târgul de Turism al României va fi focusat atât pe Transilvania cât și pe Ambasadorii Turismului Românesc. Printre amabsadori se numără Nadia Comăneci, Horia Tecău, Simona Halep, Oana Pelea, Alexandru Tomescu. 26 de personalități pe care vrem să le implicăm în promovarea Transilvaniei, dar și a altor reguiuni. Intenționăm să facem grupuri de lucru și pentru Moldova, Banat, Dobrogea, Muntenia. 

Cum ne pot găsi turiștii străini? 

Există agenții de turism care pot oferi circuite foarte bine puse la punct. Suntem pe booking, avem un site romaniatravel, ave, agenții de turism care lucrează cu tur-operatori străini pentru a aduce turiști străini. Am făcut un documentar cu National Geographic în care promovăm Bucureștiul. 

În general, turiștii vin în București și își lasă un timp să viziteze și București. Pleacă din București, închiriază mașini, se duc înspre Bran. Din păcate, partea aceasta cu autostrada nu este în atribuțiile Autorității Naționale pentru Turism. Cu siguranță, în Transilvania ieșim cu Castelul Bran, are aproape 600.000 de vizitatori, Salina Turda a avut cam 540.000 de vizitatri în 2015, Castelul Huneazilor, Sibiu și Brașov și împrejurimile acestor orașe. Din păcate cam aici se oprește Transilvania. Dar turiștii nu se opresc aici. Dacă merg la Bran nu se opresc acolo, pleacă spre Sibiu, Sighișioara, Cluj. 

În general atunci când turiștii aleg să vină în Transilvania, ei știu cam unde vin. Intenționăm să stabilim niște obiective clare de promovare, care să fie centre de atragere a acestor zone, cu care să se asocieze și Autoritatea. Scopul nostru este identificăm niște locuri, destinații din Transilvania și să le punem clar pe hartă și să facem niște pachete speciale pentru turiști. 

ANAT a propus oferirea unui pachet cu 10 euro pe noapte pentru turiștii ruși. Ulterior, proiectul a fost respins de Autoritatea Națională pentru Turism. 

Dacă este să fim clari nu ANAT a făcut oferta și Corina Martin. Erau parteneri. Pachetul de 10 euro nu a fost agreat pentru că nu a fost un pachet fezabil, se poate încerca pe capete de sezon să mergi cu un buget mai mic, dar nici chiar așa de mic. În extrasezon să se meargă cu prețuri mai mici. Poziția Autorității și a ANAT a fost rezervată. Nu există un pachet concret. Vrem să aducem jurnaliști ruși să cunoască câteva destinații din România, pentru a promova în Moscova România. 

De ce nu au venit până acum turiștii ruși? 

Nu cred că i-a deranjat ceva (pe turiștii ruși n.red). Cunosc România, dar fiindcă nu s-a venit într-o manieră mai agresivă spre ei așa cum au făcut-o turcii și egiptenii. Cred că nu am fost destul de agresivi. Am încercat să fim prezenți la târgul din martie din Moscova. 

Un alt obiectiv este atragerea turiștilor israelieni în România. 

Turiștii israelieni au un interes mai special. Ei sunt foarte interesați de București și de zona de balneo. Am discutat cu tur-operatorii israelieni, crește interesul de la trei zile de city break în București. Am discutat cu o companie care să pună pe harta turismului israelian România, patrimoniul evreiesc. Partea de cultură. Au trecut de pe locul trei pe locul doi într-un singur an. România este o destinație sigură.  

În privința promovării brandului turistic românesc ce planuri există? 

Ar fi păcat să nu mai avem frunza, după ce s-au investit atâția bani în crearea acestui brand. Vom promova în continuare brandul românesc, care înseamnă mult mai mult decât frunza. În acest an nu vom avea spoturi televizate, pentru că a fost o campanie cu fonduri europene care s-a finalizat anul trecut. Sperăm să avem o campanie virală în online. Trebuie să dăm online-ului ce este al online-ului în 2016, vrem campanii pe online, refacem site-ul. Pe partea de turism am fost foarte mult ajutați de străini. Ce nu cunoaște majoritatea este că există foarte multe documente care trebuie să stea în spatele acestor campanii. Vrem să dăm drumul la strategiile pentru 2016. Sper că săptămâna viitoare vom vedea ceva. Așa stau din păcate lucrurile în momentul acesta. 

Prezența României la târgul FITUR de la Madrid a fost criticată. Oamenii au spus că nu existau broșuri în limba spaniolă. 

Am fost personal prezentă la FITUR Madrid, m-am ocupat personal de prezența României la acest târg. Am dovezi clare că România se prezenta la târgul de la Madrid atât cu broșuri în limba engleză cât și în limba spaniolă. Prezența României a fost recunoscută de secretarul general al Turismului. Nicio companie nu s-a prezentat la amenajarea standului României la FITUR. Nu avem voie să facem demersuri, decât să punem pe site și să așteptăm să se înscrie. A trebuit să găsim o soluție și am recurs la standul standard, minimal. La FITUR am avut noroc că avem o istorie foarte bună cu organizatorii. 

Care este bugetul pentru turism anul acesta? 

9 milioane de lei, adică 2 milioane de euro este bugetul pentru promovarea turismului românesc. Din banii aceștia participăm la târgurile de turism, refacem site-ul, aducem jurnaliști străini pentru a promova România, facem parteneriate. Obiectivul nostru este ca România este să devină mai vizibilă.  


Alte emisiuni „24 de minute” pot fi urmărite AICI

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!