A trecut mai bine de un an şi jumătate de când două drumuri naţionale din vestul ţării s-au surpat şi nici până acum nu au fost reparate. Este vorba despre şoseaua care duce la cascada Bigăr, în judeţul Caraş-Severin, şi de un drum naţional din Hunedoara. Ambele au cedat în vara lui 2014, din cauza ploilor torenţiale. Deşi traficul este îngreunat, CNADNR nu a început nici acum reparaţiile. Şefii companiei de drumuri au promis, din nou, că vor fi terminate lucrările anul acesta, însă deocamdată nu dispun de fonduri.

Embed:

În urma ploilor abundente din iulie 2014, drumul naţional 57B s-a surpat pe o lungime de 30 de metri.

A trecut un an şi jumătate de când carosabilul s-a prăbuşit. În acest timp, compania naţională de drumuri nu a făcut decât să găsească soluţia de consolidare a drumului. Însă lucrările de refacere a asfaltului nu au început încă.

„Foarte periculos, mai ales iarna că aici e zăpadă. Şi nici măcar să asigure. Au pus o bandă şi altceva nimic. Vine, derapează şi se duce în prăpastie,” zice un şofer.

Craterul se află la doar 10 kilometri de Oraviţa. Drumul aparţine însă CNADNR, aşa că autorităţile locale nu pot face nimic.

Noi de un an jumătate facem demersuri la CNADNR pentru rezolvarea acelei probleme,” spune Lorena Ion, viceprimarul orașului Oravița.

Direcţia de drumuri Timişoara promite că lucrările vor fi efectuate anul acesta, însă nu dispune şi de banii necesari refacerii drumului.

"Estimăm că în cursul anului 2016, după alocarea fondurilor necesare de către C.N.A.D.N.R. S.A., vor fi demarate procedurile de licitaţie, iar D.R.D.P. Timişoara va putea încheia un contract de lucrări cu un prestator specializat în acest tip de lucrări", se arată în răspunsul DRDP Timş către Digi24.

Aceeaşi situaţie, şi în judeţul Hunedoara, pe DN74. Porțiunea cu probleme este situată la ieșirea din satul Buceș-Vulcan, la mai puțin de 10 km distanță de limita dintre județele Hunedoara și Alba.

Zidul de sprijin al șoselei a fost afectat pe o lungime de 17 metri de ploile torențiale din vara anului 2014. Lucrări de reparații pentru această porțiune de drum nu au început însă nici acum.

Am avut promisiuni până în 2015 că se repară până în noiembrie, și aceeași fază și acum,” explicăGelu Igreț, viceprimar Buceș.

Compania de drumuri a găsit soluţia de consolidare şi în acest caz, dar lipsesc fondurile.

Soluţia propusă este de execuţie a unui zid de sprijin pe toată lungimea cedării şi înfundarea acestuia direct sub adâncimea de îngheţ-dezgheţ, precum şi amenajarea pârâului din avalul drumului", se arată în răspunsul DRDP Timişoara.

Lucrările ar urma să înceapă anul acesta.  

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!