Navele care ar urma să intervină în cazul unei poluări masive a Mării Negre sunt foarte vechi. Una dintre ele este folosită de 47 de ani şi nu se mai găsesc piese de schimb ca să poată fi reparată. Administraţia portului Constanţa are nevoie de 35 de milioane de euro ca să cumpere nave de intervenţie moderne, iar singura soluţie pare să fie obţinerea banilor printr-un proiect european care va fi evaluat abia în vară.

Embed:

De mai bine de 30 de ani, nava Depol 9 este folosită la intervenţii, în caz de poluare marină.

Toate ambarcaţiuniunile de intervenţie pentru depoluare, stingerea incendiilor sau la curăţarea de gheaţă a danelor, pe timp de iarnă, au între 25 şi aproape 50 de ani vechime.

O navă colector din Portul Constanța a fost construită în 1969. Deşi ciclul de viaţă este de cel mult 25 de ani, ea este încă folosită în acţiuni de depoluare în Portul Constanţa.

Activiştii de mediu cred că navele nu ar putea face faţă unui dezastru ecologic, cum ar fi deversarea accidentală în Marea Neagră a unei mari cantităţi de petrol.

Portul Constanţa nu este pregătit să intervină într-o măsură în care să fie eficient. Adică ar dura câteva zile intervenţia, poate câteva săptămâni să se strângă toată pelicula de hidrocarbură”, a explicat reprezentantul unui ONG de mediu, Victor Maxim.

Administraţia Porturilor Maritime spune că încearcă de mai mulţi ani să obţină bani pentru înlocuirea navelor. Acum are un nou proiect pentru fonduri europe şi va afla abia în iulie dacă acesta este aprobat.

Este un proiect ambiţios, a cărut valoare este de 35 de milioane de euro”, a precizat directorul coordonator al Portului Constanța, Ciprian Hanganu.

Dacă administraţia va obţine banii, din care 15% ar urma să vină de la Ministerul Transporturilor, va cumpăra o navă multifuncțională de stins incendii, un spărgător de gheaţă, un remorcher, două nave pentru depoluare şi un tanc autopropulsat.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!