Celebrităţile care ne influenţează copiii

Data publicării:
selfie

Smiley, Inna, Antonia, Carla's Dreams sau bloggerii şi vloggerii Zmenta şi Anne Marie Chelariu sunt doar unii dintre cei mai mari influenceri ai momentului. Acesta este noul termen prin care îi putem descrie pe cei care influenţează deciziile noastre, ale copiilor. Oricine poate să devină influencer.

Cei mai cunoscuţi dintre ei sunt urmăriţi de milioane de oameni pe reţelele de socializare. Noi am stat de vorbă cu Ellie White, una dintre vedetele incluse în topul celor mai influente personalităţi din România. Cântăreaţa este şi mămică şi este foarte atentă la ce promovează pe canalele de social media.

Elie White este considerată de specialiştii în comunicare şi social media drept unul dintre artiştii care îi inspiră pe tinerii din România. Are o carieră muzicală de peste 13 ani şi doi copii, Mihai şi Maria.

Social media a evoluat foarte mult, iar asta pentru noi e un lucru foarte bun pentru că reuşim să ţinem legătura mult mai uşor cu fanii noştri, să fim mult mai aproape de ei, în timp real uneori pentru că acum avem şi live streaming. Am foarte mulţi fani de peste hotare şi mă bucură foarte mult treaba asta. Am şi fani care mă urmăresc din Canda, Statele Unite, Belgia, Olanda, de peste tot. Unii nici nu înţeleg ce spun şi îmi scriu treaba asta. Îmi spun că nu înţeleg ce spui, dar îmi place ce cânţi. Îmi place de tine, îmi place de familia ta, îmi place tot ceea ce faci”, spune Ellie White, cântăreaţă.

Cântăreaţa este urmărită de aproape un milion de oameni pe Facebook, iar videoclipurile sale de pe YouTube au aproape trei milioane de vizualizări. De când este mamă a devenit şi mai atentă la ce promovează pe reţelele de socializare. Este adepta unui stil de viaţă sănătos şi echilibrat şi îşi doreşte să se implice în cât mai multe campanii sociale pentru copii.

Este foarte greu după o anumită perioadă să mai inspiri adolescenţii să te asculte, să te vadă, să fie curioşi de ce spui tu. Am avut o fană care mi-a spus la un moment dat că îi place foarte mult stilul meu ca şi mamă, cum mă port cu copiii mei, că sunt un model şi că vrea să fie şi ea la fel cu copiii săi. Ceea ce înseamnă că reuşesc să transmit ceea ce-mi doresc, la o scară mai largă”, spune Ellie White.

Specialiştii în comunicare şi social media spun că artiştii din România au o influenţă foarte mare asupra copiilor şi tinerilor. Puştii vor să aibă şi să facă tot ceea ce fac vedetele lor preferate. Printre cei mai îndrăgiţi şi influenţi artişti din ţara noastră se mai află Inna, Delia, Andra, trupa Carla's Dreams şi Smiley.

Smiley este un brand de urmărit. E unul dintre puţinii oameni care reuşesc în showbiz-ul local să fie atât de relevanţi pentru o largă plajă de public. Tinerii sunt atraşi de tot ce este nou. Sunt foarte atenţi la oamenii ca ei, se influenţează foarte multe între ei, însă vedetele şi, în general, acele celebrităţi care comunică şi produc un conţinut relevant pentru ei sunt uneori chiar modele sau sunt surse de informaţie. Mai mult decât atât, foarte multe vedete au şi rol educativ. Există celebrităţi care se implică în cauze sociale destul de serios”, spune Cristian Manafu, blogger şi consultant social media.

Noi tindem să ne uităm la tânăra generaţie şi să spunem că sunt prostuţi, că au crescut cu Facebook, internet, dar ei, de fapt, sunt mai pregătiţi pentru viaţă decât eram noi şi toate celelalte generaţii din urma noastră la un loc. Sunt foarte cerebrali. Reacţioneză la stimuli emoţionali, la vedete, dar îi dă un like, îl felicită, dar când e vorba de decizie de cumpărare, de achiziţie... sunt foarte cerebrali. Nu se aruncă aşa cum ne aruncam noi. Eu sunt rocker bătrân. Mie dacă îmi zicea Rob Halford de la Judas Priest să mă arunc cu capul în zid, eu mă aruncam fără efort. Ei nu! Ei sunt cerebrali”, spune Cristian „China” Birta, blogger.

Mereu au existat influenţatori, influenceri cum se spune în limba engleză, doar că... de câţiva ani, datorită reţelelor sociale, e mult mai simplu. Sunt mai multe unelte pentru a ajunge la publicul de care ai nevoie şi invers”, spune Florin Grozea, blogger şi consultant media.

Artiştii din industria muzicală nu sunt singurii influenceri din România, ci şi sportivii, bloggerii şi mai nou vloggerii. Puştii curajoși care şi-au făcut și ei jurnale video online au milioane de vizualizări pe YouTube, iar cei mai mulţi dintre cei care îi urmăresc sunt la vârsta adolescenţei.

Vloggerii sunt nişte oameni ca noi, nişte puştani, nişte tineri, în general, care pur şi simplu au dat drumul la cameră şi s-au filmat spunând ce le trece prin cap. Treaba asta a prins foarte bine şi prinde foarte bine în continuare pentru că este foarte difertă de ceea ce se vede pe canalele de televiziune, unde oricât de simpatic, oricât de spontan ar fi o vedetă tot trebuie să ţină cont de anumite reguli. Tinerilor le place treaba asta pentru că e real life! E viaţă reală! E o viaţă ca a lor. Cei care devin foarte populari influenţează, zic eu, pozitiv. Nu neapărat că te pun să citeşti o carte în plus sau îţi zic să te duci înapoi la şcoală, ci pentru că făcând ceva, punându-se în faţa gloanţelor sunt nişte exemple bune pentru cei care nu fac absolut nimic sau cei care doar critică”, spune Florin Grozea, blogger şi consultant media.

Potrivit studiului Starcom România, copiii nu sunt singurii care pot fi influenţaţi de mediul online, ci şi părinţii. Adulţii cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani urmăresc în mod special bloggerii cu experienţă în IT, media sau sănătate. Nu sunt neglijaţi nici cei care scriu despre călătorii, timp liber, poveşti din viaţa de zi cu zi şi reţete culinare.

Artiştii, în schimb, sunt consideraţi influenceri doar de unul din cinci adulţi și sunt urmăriţi mai mult pentru divertisment, nu neapărat pentru informaţiile pe care le oferă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri