Au refăcut 9 kilometri de drum în doi ani

Data publicării:
drum de cosmar 030414

Un drum de 40 de kilometri, care ar fi trebuit reabilitat în doar şase luni, s-a transformat într-un coşmar pentru mii de locuitori din judeţul Cluj. Începute în urmă cu doi ani, lucrările de modernizare au fost sistate de mai multe ori, fără nicio explicaţie. Ultima oară, muncitorii şi-au strâns utilajele în toamna anului trecut, după ce au terminat de reparat 9 kilometri din şosea. În urma lor a rămas o stradă chiar mai proastă decât cea de dinainte, pe care trebuie să circule zilnic peste 10.000 de oameni din patru comune.

Construit în anii '60, drumul nu a mai fost reabilitat niciodată. În lipsa unei explicaţii din partea constructorului, autorităţile locale s-au văzut nevoite să plombeze porţiunea de drum rămasă nereabilitată din fonduri proprii.

"S-a pus un strat de piatră cum era dat în proiect, de fapt la 60 - 70 de centimetri, pentru reducerea pantelor. Asta după care trebuia să vină cu asfaltul. În iarna asta, se putea lucra toată iarna, dar de astă toamnă... pauză", a declarat Marcel Iancu Mocean, primarul comunei Cămăraşu.

Autorităţile judeţene ameninţă constructorul cu rezilierea contractului pentru toţi cei 420 de kilometri de drum, dacă lucrările pe şoseaua Gherla - Ţaga - Cămăraşu nu vor fi reluate. 

"Este un diferend pe plata unor poduri, care sunt din punctul de vedere al experţilor într-o stare care trebuie remediată. Din punctul de vedere al firmei, trebuie achitat. Cert este că nu se poate continua drumul şi asta este problema majoră. Dacă ajungem în impas, vom purcede la rezilierea contractului", a precizat Vakar Istvan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

În replică, reprezentanţii firmei Kiat, deţinută de un grup de oameni de afaceri din Turcia, susţin că lucrările sunt ţinute în loc chiar de reprezentanţii Consiliului Judeţean, care refuză să aloce fondurile necesare finalizării lucrărilor. Compania nu se afla însă la primul contract cu autorităţile din Cluj. Firma derulează de mai bine de patru ani lucrări ce însumează 600 de milioane de lei, pentru întreţinerea străzilor din Cluj-Napoca.

"Intră toate tipurile de lucrări realizate la infrastructura de circulaţie, începând de la aleile dintre blocuri şi terminând cu refacere şi reabilitare completă a unui drum", a explicat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al primăriei clujene.

Recent, firma a câştigat încă un contract de peste 50 de milioane de lei, pentru reabilitarea străzilor din Cluj-Napoca, distruse de lucrările la şina de tramvai.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri