RATT: muzeu de 3,5 milioane de lei, investiții zero. Niciun leu nu merge spre reabilitarea șinelor

Data publicării:
ratt prima

Orașul Timișoara este străbătut de zece linii de tramvai care însumează peste 134 de kilometri. Doar jumătate din șine au fost modernizate la începutul anilor 2000. Restul așteaptă, sub rugină, investiţii de 20 sau chiar 30 de ani.

Liniile pe care circulă tramvaiele 4 şi 6 sunt unele dintre cele mai aglomerate din oraş, dar şi printre cele mai vechi. Pe lângă faptul că sunt ruginite, şinele au început să crape. Tot ce au făcut angajaţii companiei de transport a fost să peticească spărturile.

Îngrijorător este și faptul că 50% din transportul în comun din oraş este asigurat de tramvaie, iar din cauza infrastructurii proaste și a tramvaielor învechite viteza de deplasare nu depăsește 14 km/h.

Valurile Dunării. Dacă nu te ţii bine de bară în tramvai, tot pe jos”, ”50% ce a fost făcut sunt bune. Ce nu… salut! Aşa rămâne. Uitaţi-vă de la Balta Verde până aici, că circulaţi şi dumneavoastră, îi jale. Porţiuni: de la gara mica la Spitalul Victor Babeş, îi jale”.

Așadar, perspectiva construirii unui Muzeu al Transportului, care ar înghiți tot bugetul de investiții al Regiei Autonome, deși infrastructura este la pământ, îi îngrozește pe cei care zilnic sunt nevoiți să urce în aceste pericole pe roți: ”Nu e normal. Siguranţa noastră unde e?”, ”Investițiile ar fi trebuit făcute în tramvaie noi, nu sunt de acord cu muzeul”.

Și cei care conduc zilnic aceste tramvaie sunt sceptici în ceea ce privește strategia de investiții. ”Îi bine să facă şi muzeul ăla, dar nu-s bune şi liniile. Să se mai repare pe unde este. Ce să facem?! Tramvaiele sunt bătrâne, sunt vechi, liniile sunt bătrâne. Tre' să facem în aşa fel să fie bine şi la unul şi la altul”, susține o vătmăniţă.

Însă cei din conducerea RATT par a nu vedea problemele din propriul garaj și din oraș, ba mai mult consideră necesară investiția actuală.

”Este o investiție la care noi ținem foarte mult, ținând cont și de faptul că Timișoara dorește să devină o capitală culturală. Cred că, în felul acesta ne-am aduce și noi un aport important”, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al RATT.

Viitorul Muzeu al Transportului va găzdui tramvaiele de epocă ale Timisoarei, cum este cel tras de cai, tramvaiul restaurant, vagonul platforma din 1900 sau tramvaiul Gemenele, construit in 1927. Intrarea va fi contra cost, dar până acum conducerea regiei de transport nu a stabilit preţul unui bilet.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Mihai Mărgineanu și soția lui, 19 ani de iubire și doi copii. "Nici nu știi ce să zici la o aniversare din...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...