Video&Foto Primele tramvaie noi, produse la Astra Arad, au început să circule la Cluj-Napoca. Cum arată și ce dotări au
Primele tramvaie românești din seria nouă, produse la Arad de compania Astra, au început să circule pe străzile Clujului. Noile mijloace de transport sunt eco, nepoluante și au dotări de ultimă generație în interior. Proiectul este unul pe fonduri europene și a costat 40 de milioane de euro. În plus, și stațiile unde vor opri acestea au fost amenajate cu licheni care filtrează particulele de praf din aer.
Și Bucureștiul va primi tramvaie tot de la Astra Arad, după ce instanța a obligat Primăria, condusă la momentul respectiv de Gabriela Firea, să reevalueze ofertele și să elimine câștigătorul desemnat de municipalitate. Câștigătorul era din Turcia, țara de unde Primăria a cumpărat și autobuzele noi Otokar, puse în circulație la începutul anului trecut.
Patru tramvaie noi, de ultimă generație, produse de România, la Arad, plimbă cetățenii orașului Cluj-Napoca. Poluarea acestora este zero. Noile tramvaie le vor oferi clujenilor siguranță și confort. Sunt dotate cu camere de supraveghere și internet gratuit.
Tigrul platanului a invadat unele orașe
Sute de morminte vor fi mutate dintr-un cimitir din Cluj
Scandal la plata taxelor la Cluj-Napoca
Tramvaiele și troleibuzele din București s-au transformat în adevărate cuptoare
Momentul când un șofer rămâne fără o roată la mașină
Primul tramvai dotat cu sistem de siguranță anticoliziune
Coadă de tramvaie în București, după ce un șofer și-a lăsat mașina chiar pe linie
Piețele de vechituri, pline de mușterii
Tramvaiele cumpărate de Primăria Capitalei au motoare prea mici
Cei care au uitat să-și cumpere bilet pot să-l achiziționeze direct din tramvai și să facă plata cu cardul.
Un tramvai are o capacitate de 300 de locuri. Cum regulile sunt însă stricte din cauza pandemiei, doar un sfert din acestea pot fi ocupate. În plus, sunt rostite și mesaje vocale de atenționare a pasagerilor că masca este obligatorie și distanța trebuie păstrată.
„Îmi place, se vede că e nou și chiar mă bucur că a introdus cât mai multe mijloace, oricum e supraaglomerat fiecare mijloc de transport”, spune o pasageră.
„Pe lângă acestea, în perioada următoare vor mai intra în circulație până undeva la nivel de 10-12 bucăți și bineînțeles că până la finele anului 2021 vor intra în funcțiune toate 24 de garnituri de tramvaie. Proiectul este pe fonduri europene, aproximativ 1.900.000 euro bucata, valoare foarte ridicată. Undeva peste 40 de milioane de euro”, precizează Liviu Neag, director al Compania de Transport Public Cluj-Napoca.
Stația de tramvai de lângă Sala Polivalentă și Cluj-Arena a fost ornată cu licheni care preiau praful din aer și-l transformă în oxigen, în scopul reducerii poluării. Proiectul se numește „Copaci urbani” și a fost votat de clujeni pe platforma de bugetare participativă.
În 2018, la Cluj-Napoca intrau în ciculație câteva autobuze electrice, în premieră națională. Acum sunt peste 150 de mijloace de transport public electrice: autobuze, troleibuze și tramvaie. Cele vechi și dăunătoare mediului devin treptat istorie.
Foto: Facebook Emil Boc
Editor : Luana Pavaluca
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News