Sari la conținut

Strategii de recrutare în online

"Dacă îţi doreşti un job astăzi şi nu ai un profil online, nu eşti de găsit", este primul sfat. Odată creat profilul online, creativitatea realizării lui poate aduce puncte în plus, dacă este vorba despre o poziţie care cere această calitate. Gabriela îi încurajează pe candidaţi să se documeteze despre jobul pe care aplică şi compania în care vor să ajungă. Sunt organizaţii care postează fotografii ale echipelor, ale managerilor, ale proiectelor, dar şi altele, în care transparenţa nu este atât de mare. Şi tot documentare ar trebui să facă şi recruiterii. "Nu poţi să îl întrebi ce o să facă peste 5 ani pe un candidat care spune clar că a condus echipe, a avut proiecte imense (...). Conectează-te cu omul respectiv, află ce a făcut el, pregăteşte-te înainte de interviu", este sfatul Gabrielei pentru cei din departamentele de HR sau din firmele de recrutare.

Când vine vorba despre portalurile de joburi, Gabriela încurajează candidaţii să se conecteze, online, cu angajatorii. "Mulţi dintre cei care angajează au profiluri în online. Aflăm cine conduce departamentul respectiv, ne conectăm cu el şi îl întrebăm dacă mai caută oameni pentru el", spune Gabriela. 

"Aud des întrebarea: "Am aplicat pe un portal online, jobul este deschis şi redeschis, sunt 1.000 de candidaţi deja, care sunt şansele să fiu văzut?". Tocmai de aceea, trebuie să ieşi din tipar, să ai un CV frumos, un profil creativ", adaugă Gabriela.