Sari la conținut

La cumpărături, pe datorie

4 septembrie 2014. Românii s-au întors în magazinele de electrocasnice dar tot cu metehnele vechi. Cumpără pe credit. Însă cum creditul cu buletinul a dispărut, iar băncile nu mai sunt atât de ofertante, vedeta este acum cardul de credit. Există tot felul de variante de creditare cu perioade de graţie în care nu se plăteşte dobânda. Cu banii împrumutaţi în acest fel clienţii magazinelor de electrocasnice şi-au cumpărat produse telecom, vedeta fiind telefonul smart dar și electrocasnice mari.

Conform Flanco vânzările prin credit au crescut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Din datele companiei, rezultă că, în ultima perioadă, tendința legată de contractarea de credite noi este de scădere a valorii medii a creditului, dar de creștere a numărului de clienți care apelează la un credit.

În primul trimestru din acest an, s-au cheltuit 420 de milioane de euro pe electrocasnice, cu 17% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK.