Sari la conținut

La Volan - Înfruntarea „titanilor” - Seria 7 vs Clasa S

3 martie 2015. În 2014, Clasa S de la Mercedes a fost cea mai vândută limuzină din lume. S-a vândut în peste 100.000 de exemplare, fiind primul model de lux care a depășit acest prag. Dar vârful de gamă al producătorului german are câțiva adversari redutabili, ca Seria 7 de la BMW, Audi A8, Maserati cu al său Quattroporte și Jaguar XJ. Aceștia însă nu au reușit până în prezent să atingă succesul mărcii Mercedes.

Germanii de la BMW promit o revoluție sub capotă plus o caroserie mai ușoară cu circa 100 de kilograme, grație unei construcții hibride din oțel de înaltă rezistență, aluminiu, magneziu și carbon. În prezent, Mercedes S 400 Hybrid și S 500 au aproape două tone. Rămâne de văzut dacă viitorul Seria 7 va fi mai ușor și dacă va avea vreun avantaj din punct de vedere al dinamicii și eficienței. Actuala generație Seria 7 nu are o versiune Plug-In Hybrid, dar noul model vrea să recupereze terenul pierdut în fața lui Mercedes Clasa S. Mercedes S 500 Plug-In Hybrid oferă o autonomie electrică de până la 35 km și are un sistem foarte inteligent de management al energiei. BMW promite două modelele Plug-In Hybrid pentru noua Seria 7: 730e care combină un motor termic cu patru cilindri cu un motor electric și 740e care atacă direct Mercedes S 500 Plug-In Hybrid. Acesta anunță o autonomie și mai mare, de 100 de kilometri!

Pentru a afla mai multe informații din lumea auto, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan", prezentată de Ana Cristina Călin.