Sari la conținut
News Alert

La Volan - Inovații de referință în istoria GM

10 iunie 2015. 500 de milioane de mașini ar putea încercui globul de aproximativ 68 de ori, iar același număr de mașini s-ar întinde până la Lună și înapoi de aproape 3 ori si jumatate. General Motors are capacități de producție în 30 de țări și vinde autovehicule în 140 de țări din intreaga lume. Constructorul a dezvoltat de-a lungul timpului inovații precum primul demaror electric automat, primele faruri pivotante sau prima suspensie independentă.

În 1901 a început producția primului model Oldsmobile, a cărui proiectare a avut ca obiective simplitatea, fiabilitatea şi valoarea. A fost primul autovehicul american construit într-o fabrică creată special pentru producţia de automobile. GM a luat ființă în 1908 și a achiziţionat Oldsmobile în același an. Cadillac, o altă marcă a constructorului, câştigă tot în 1908 cel mai prestigios premiu european pentru precizie şi excelenţă în producţie. În 1923, GM îşi deschide prima uzină din afara Americii de Nord, în Danemarca. Un alt moment de referință are loc în 1953. Buick deschide o fabrică pentru producția motorului V8, echipată cu cea mai modernă linie de asamblare din lume.

Inginerii de la GM implementează în 1971, în premieră, un sistem de comandă a uneltelor pneumatice. Dispozitivul funcţionează pe bază de computer și execută 30 de îmbinări esenţiale ale caroseriei. Apoi, în 1976, are loc prima utilizare mondială a sudurii laser în industria auto. În 1995, cifra vânzărilor anuale de autovehicule în afara Americii de Nord depăşeşte pentru prima dată trei milioane de unităţi. Actualmente este al doilea mare producător auto din lume, după ce timp de peste jumătate de secol a fost în fruntea acestui top.

Mai multe informații din industria auto puteți afla în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, în emisiunea „La Volan", prezentată de Ana Cristina Călin.