Produs agroalimentar Crișana. O asociație promoveaza produsele micilor fermieri din Bihor

Data publicării:
asociatie producatori

Horticultor de meserie, Marcel Maxim face agricultură de mai bine de 20 de ani. Are nouă sere în care cultivă roşii din mai multe soiuri. Deși produce anual 30 de tone de legume, cantitatea este insuficientă pentru marile magazine, aşa că le vinde în piaţă.

"Eşti prea mic ca să le asiguri constanţă", spune producătorul. "Dacă ar fi şi aici mai mulţi să se asocieze să le poţi asigura constanţă, probabil că ai putea să vinzi mai mult."

Lui Marcel Maxim îi surâde ideea de-a face parte dintr-o asociaţie care să-l ajute să ajungă mai aproape de consumator. Așa ar putea produce mai mult decât acum: "Aşa m-am organizat ca să vând şi atâta produc, cât pot să vând. Aş putea să produc mult mai mult, aş putea să mai fac investiţii, dar până nu ai un loc unde să dai surplusul de producţie."

Asta își propune Asociaţia pentru Cercetarea şi Promovarea Produselor Agroalimentare "Crişana": să-i ajute pe micii producători să-şi vândă produsele în comunităţile din care provin şi să certifice faptul că acestea sunt sănătoase şi gustoase. Noua asociaţie va acorda atenţie şi modului în care agricultorii utilizează îngrăşămintele.

Dorin Popa, președintele ACPPA "Crișana": "Vom avea standuri în piaţă, în prima etapă, cu produse din Bihor pentru bihoreni, în a doua etapă vom face şi centre de colectare ale legumelor şi fructelor cu identificare. Vom realiza transferul de produse de la producator la consumator."

"Consumatorii vor avea garanţia că produsele pe care le cumpără sunt controlate şi sunt sanogene şi că au un gust deosebit şi ajută şi comunitatea, practic, producătorii", consideră Francesco Tomassi, producător.

"Vom organiza o întâlnire între producătorii din Bihor, între comunele din Bihor şi consumatorul final. Încercăm să creem o identitate pentru comunitatea noastră ca producătoare de produse agroalimentare", completează Remus Roșca, cadru didactic la Facultatea de Științe Economice Oradea.

Cei din asociație au creat și brandul "Produs agroalimentar Crișana" pentru a crește nivelul de conștientizare a consumatorilor și valoarea oferita acestora de producatori și comercianți.

Reporter: Anca Deac
Operator: Florin Lucuța

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri