Revoluţia automobilelor electrice îmbunătăţeşte perspectiva unor metale

Data publicării:
GM Showcases Electric Car On Capitol Hill
Foto: Gulliver/Getty Images

Aspectul unor automobile electrice precum Nissan Leaf nu se deosebeşte prea mult de cel al automobilelor standard, dar noile materiale folosite ar putea revoluţiona piaţa unor metale precum litiul, deschizând un nou teren de operare pentru investitorii în resurse naturale, relatează News.ro.

GM Showcases Electric Car On Capitol Hill
Foto: Gulliver/Getty Images

”Am identificat vehiculele electrice ca un domeniu în care ne aflăm într-un punct de inflexiune al cererii”, a declarat Duncan Goodwin, manager de portofoliu la Baring Global Resources Fund, pentru care 12% din activele de 378,2 milioane de dolari sunt expuse la materiale utilizate în automobile electrice.

Guvernele susţin automobilele electrice, pentru îndeplinirea ţintelor de reducere a emisiilor de carbon, prin subvenţii, locuri de parcare gratuite şi scutiri de taxe.

Dezvoltarea pieţei creează în schimb o oportunitate pentru investiţii în resurse naturale, estimate în prezent la 235 de miliarde de dolari.

Pariul pe aceste resurse naturale nu este simplu. Estimarea cererii de metale pentru vehicule electrice este dificilă, iar progresele tehnologiei bateriilor ar putea modifica mixul.

Atragerea şoferilor să cumpere vehicule electrice rămâne o provocare, din cauza nevoii frecvente de încărcare a bateriilor şi a timpului necesar în acest scop.

Cu toate acestea, îngrijorările provocate de poluarea produsă de vehiculele diesel a făcut ca ediţia din acest an a salonului auto de la Paris să fie dominată de prototipurile electrice.

Numărul vehiculelor electrice şi hibride aflate în circulaţie la nivel global a depăşit 1 milion în 2015, potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie.

Cu toate că estimările variază, IHS Automotive anticipează că vehiculele electrice vor reprezenta aproape 4% din vehiculele uşoare în 2020, nivel echivalent cu 3,9 de maşini, faţă de doar 14.000 în 2010.

Majoritatea bateriilor pentru vehicule electrice folosesc catozi de tipul NMC (oxid de litiu, nichel, magneziu şi cobalt) şi anozi de grafit.

Metalele rare dysprosium, neodymium şi terbium, extrase mai ales în China de companii ca Xiamen Tungsten şi China Minmetals Rare Earth, sunt folosite la unele componente electronice ale motoarelor.

”Este clar că automobilele electrice actuale vor avea baterii litiu-ion. Vorbim despre litiu şi metale precum cobaltul, fierul fosfatat, elemente rare ale Pământului”, a arătat Horst Friedrich, director la Institute of Vehicle Concepts din Germania.

Cea mai mare parte a litiului provine dintr-o regiune numită ”triunghiul litiului”, respectiv Chile, Argentina şi Bolivia, iar mineritul acestora este o afacere tot mai profitabilă.

Preţurile litiului pentru baterii din China, cel mai mare producător de baterii litiu-ion, au crescut la peste 20.000 de dolari tona în această vară, aproape de trei ori mai mari faţă de anul trecut, datorită cererii mai mari.

”Industria litiului va creşte de la 160.000 de tone de LCE( echivalent de litiu carbonat) în prezent la cel puţin 260.000 de tone până în 2020”, a declarat Simon Moores, director general al Benchmark Mineral Intelligence.

Companii precum Albemarle, Lithium Power International şi Orocobre investesc în creşterea producţiei de litiu pentru bateriile automobilelor electrice.

”Penetrarea pieţei de către vehiculele electrice va avea un impact semnificativ asupra cererii de litiu”, potrivit companiei SQM din Chile.

În privinţa grafitului, piaţa este dominată de China.

Benchmark Mineral Intelligence anticipează că până în 2020 cererea de grafit destinat anozilor bateriilor va creşte cu 150.000-170.000 de tone, în valoare de 1,125-1,275 miliarde de dolari).

Eagle Graphite din Canada avertizează la rândul ei că atunci când producţia globală de vehicule electrice va atinge 1 milion de unităţi pe an, presiunile asupra furnizorilor de grafit vor creşte semnificativ.

Între timp, preţurile cobaltului, care au urcat cu 16% în acest an, sunt aşteptate să avanseze cu încă 45% până în 2020.

U.S. Defense Logistics Agency a început să facă stocuri de cobalt, măsură care scoate în evidenţă importanţa metalulul.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Mihai Mărgineanu și soția lui, 19 ani de iubire și doi copii. "Nici nu știi ce să zici la o aniversare din...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...