Viciile la români. Zilele preferate de băut 

Data publicării:
bea 1

Foto: Gulliver/GettyImages

Mai puţin de jumătate dintre cei intervievaţi spun că, anul trecut, au fost o singură dată la medicul de familie sau la unul de medicină generală. 3,6% dintre români susţin că nu au fost deloc la doctor în 2014, arată studiul făcut de Institutul Naţonal de Statistică.

La capitolul vicii, studiul INS arată că românii de peste 15 ani au obiceiul să bea la sfârşit de săptămână, iar trei sferturi consumă alcool şi în zilele lucrătoare.

În plus, 25% spun că fumează zilnic.

Din populația rezidentă de 15 ani și peste, 57,2% a consumat băuturi alcoolice în ultimele 12 luni precedente interviului, iar 19,2% nu a consumat niciodată alcool. Bărbații au consumat alcool în proporție mult mai mare decât femeile (72,6% față de 42,8%). Cei mai mulţi consumatori de băuturi alcoolice se regăsesc în rândul persoanelor de sex masculin din grupa de vârstă 45-54 ani (83,9%). Din populaţia rezidentă de 15 ani şi peste 18,7% au consumat frecvent băuturi alcoolice (cel puţin o dată pe săptămână).

Consumul de băuturi alcoolice diferă în funcție de perioada din săptămână. Din populația rezidentă de 15 ani și peste care consumă alcool, 98,1% a consumat băuturi alcoolice în zilele de vineri, sâmbătă și duminică şi 76,5% a consumat în zilele de luni până joi.

Acelaşi document confirmă că hipertensiunea arterială este cea mai frecventă boală, prezentă la 17% dintre români. În top urmează afecţiuni ale coloanei vertebrale şi diabetul. Datele arată că aproximativ 15% dintre români s-au tratat fără să ceară opinia unui medic. Au preferat automedicaţia mai ales pentru răceală şi dureri de cap. De cealaltă parte, puţin peste 20% din români au luat medicamente prescrise de medic.

Studiul despre starea de sănătate a românilor mai arată şi că doar 9% fac sport săptămânal. Aşa că 54% din populaţie este supraponderală, iar 10% dintre orăşeni sunt obezi.

Din totalul populației rezidente în vârstă de un an și peste, 99,5% a consumat fructe şi legume, consumul zilnic de fructe fiind menţionat de 30,4% din populaţie, iar cel de legume de 30,1% din populaţie.

Studiul a fost efectuat anul trecut, într-o perioadă de trei luni, prin metoda interviu telefonic.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Șoselele din România unde sunt amplasate radarele e-SIGUR. Cât plătești dacă depășești viteza
Digi FM
Tradiții și obiceiuri de Sfânta Maria: Când se urează, de fapt, „La mulți ani” și ce este strict interzis să...
Descarcă aplicația Digi FM
Pro FM
Travis Kelce, prima declarație despre nunta cu Taylor Swift: „Cea mai frumoasă noapte din viața mea”
Descarcă aplicația Pro FM
Film Now
Halle Berry, imaginea senzualității într-o rochie foarte decoltată. Fanilor nu le vine să creadă câți ani...
Adevarul
Judecătoare filmată la Untold în zona VIP, alături de omul de afaceri pe care îl judecă. Imaginile...
Newsweek
Isterie la pensie în toată țara. Pensionarii depun cereri pentru restituirea CASS. Ce zice Casa de Pensii?
Digi FM
Brad Pitt, mărturisiri tulburătoare despre cea mai întunecată perioadă din viaţa sa: „Nu vedeam nicio ieșire...
Descarcă aplicația Digi FM
Digi World
Modul în care e distribuită grăsimea corporală contează mai mult decât credeai. Ce au descoperit cercetătorii...
Digi Animal World
Imagine tulburătoare pe o plajă din New Jersey. 29 de rechini morți, descoperiți de o femeie
Film Now
Cine ar putea fi noul James Bond. Un actor cunoscut, analizat la modul cel mai serios de producători
UTV
Alexandra Stan a vorbit despre momentele dificile de după naștere. „24 de ore la Terapie Intensivă”