Planuri mari, eşecuri mari pe Calea Victoriei. Modernizarea uneia dintre cele mai importante străzi din Bucureşti dă greş şi se transformă în potenţial pericol şi pentru şoferi şi pentru pietoni. O bandă pentru biciclete este de fapt tot a şoferilor şi un traseu cu obstacole în loc de un drum lin. De la vorbă, la faptul s-au schimbat multe pe celebra arteră bucureşteană.

Embed:

După modernizarea Căii Victoriei, trotuarele au fost lărgite, dar pista pentru biciclete a fost mutată pe o singură parte a arterei şi e despărţită acum de restul drumului cu o bordură înaltă de 20 de centimetri.

În asemenea condiţii, Calea Victoriei se poate transforma în capcană mortală pentru şoferi şi pietoni. Avertismentul vine de la fostul pilot de raliuri, Titi Aur, pentru care bordura înaltă ce separă pista pentru biciclişti este pericol pur. 

Maşina se poate răsturna chiar şi la 20-30 la oră. Dacă maşina se loveşte sau se ridică de una din părţi şi tragi şi de volan cum nu trebuie efectele vor fi, aş putea spune, devastatoare”, a spus Titi Aur. 

Nici bicicliştii nu sunt mulţumiţi. De la ideea unui traseu numai pentru ei s-a ajuns acum la o portiţă pentru şoferii grăbiţi. 

Constructorul vine cu explicaţii. Nu pot fi puşi stâlpi la capătul pistelor pentru că iarna trebuie să treacă maşinile de dezăpezire. Şi nici o bordură mai mică nu era de folos. 

Administraţia Străzilor recunoaşte că a instalat bordurile periculoase cu un singur gând: bordurile, mai rezistente şi mai ieftine. 

"Celelalte soluţii implementate nu au dat randament, nu au rezistat în timp. Delimitarea cu borduri duce la reducerea costurilor, având o durată de viaţă cuprinsă între 8-10 ani”, potrivit Primăriei Capitalei. 

Modernizarea Căii Victoriei a ajuns să coste aproape dublu faţă de planul iniţial. 19 milioane de lei în loc de 10. La început, lucrările trebuiau făcute doar pe un kilometru şi jumătate, apoi primăria le-a extins pe o distanţă asemănătoare.


Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!