Bucata de autostradă demolată din tronsonul Cunța-Săliște ar putea fi reconstruită de CNADNR, iar lucrările vor începe în primăvară, a anunțat ministrul Transporturilor Dan Costescu la Digi24. Astfel vor fi devansate lucrările cu două luni. Costurile pentru porțiunea de 500 de metri din autostradă se ridică la 5 milioane de euro.

Embed:

 

Lucrările pentru cei 300 de metri demolați din tronsonul Cunța-Săliște vor începe în primăvară, a spus ministrul Transporturilor.

Aici se analizează posibilitatea de a efectua lucrarea cu forțele proprii, din CNADNR, pentru că am devansa termenul din august cu încă două luni, ceea ce ar fi foarte bine”, a precizat Dan Costescu.

Întrebat de costuri, Dan Costescu a răspuns că, împreună cu 200 de metri de autostradă cu fisuri, cei 500 de metri au un deviz de 5 milioane de euro.

Ministrul a adăugat că va fi analizat tot tronsonul Cunța-Săliște, pentru a se evita situația întâlnită în zona demolată.

Legat de constructorul italian, Dan Costescu a spus că a solicitat o audiență. „Trebuie să rezolve problemele cu Compania, nu neapărat cu Ministerul”, a spus el, precizând că reprezentanții Salini Impregilo vor fi primiți și în audiență la nivel de ministru dacă vor cere o audiență.

Dan Costescu a adăugat că nu a fost executată scrisoarea de garanție a constructorului italian. „Sunt două părți ale banilor garantați: 60 de milioane garanția de bună execuție și 30 de milioane așa-zișii retention money. Trebuie evaluat cu grijă, să știm din care luăm, pentru că de exemplu penalitățile se iau din prima tranșă, pe când lucrările propriu-zise trebuie luate din a doua tranșă. Nu se poate executa 60 de milioane, trebuie luat exact suma. De aceea am așteptat să avem această sumă de cinci milioane, care e destul de recentă, să o actualizăm și debităm exact cu această sumă cea de-a doua tranșă de 30 de milioane”, a precizat Dan Costescu.

Despre pretențiile de 120 de milioane de lei ale constructorului, ministrul a spus că „pretențiile lor nu aveau legătură neapărat cu ce s-a întâmplat acolo. Erau probleme mai vechi, pe care le reproșau. 120 nu este suma pe care o vor primi sau pe care au solicitat-o, este o sumă estimată ca maximală admisibilă pe care puteau s-o solicite ei. În funcție de arbitraj, suma va fi redusă destul de mult.”

În legătură cu suspiciunile referitoare la calitatea materialelor folosite și a lucrărilor la alt lot din autostradă, Dan Costescu a spus că „nu s-au risipit îndoielile, dar sunt în curs de risipire odată cu expertiza care se va desfășura pe restul tronsonului”.

 

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!