Cum a fost transformată mâncarea săracilor în delicatesă de marketingul inteligent, în Portugalia

Data actualizării: Data publicării:
Teacher crying in front of blackboard
Cum a fost transformată mâncarea săracilor în delicatesă de marketingul inteligent, în Portugalia. Foto: Digi24

În mod normal, conservele de pește sunt considerate o hrană ieftină. Dar în Portugalia, sardinele sunt o delicatesă, iar acest pește mic a devenit un simbol național. Lucru la care a contribuit din plin marketingul. Unele magazine din capitala țării au jucat un rol esențial în această poveste de succes. Urmăriți un reportaj marca „Focus Europa”, un proiect Digi24 şi Deutsche Welle. Emisiunea e difuzată vineri la ora 22:30 și în reluare sâmbătă, de la ora 19:30.

Conservele de sardine, iar la modă

O rețetă veche de un secol. Conținutul s-ar putea să fie același, dar la exterior, conserva de sardine a primit o nouă înfățișare. Tiago Ferreira reînvie această mâncare.

Tiago Ferreira, comerciant: „Aceasta este puterea designului. Funcționează bine din punct de vedere psihologic. Pentru că produsul din cutie este neschimbat, iar calitatea e aceeași.”

Portugalia reînvie un produs clasic. Un magazin este cunoscut sub numele de „Lumea fantastică a sardinelor portugheze”, iar în interior, nimic nu amintește de o pescărie.

Luisa Paulos, manager: „Oamenii sunt atrași de culorile, muzica și mișcarea din interior. Vrem să creăm o experiență pentru toate simțurile. Ca să introducem oamenii în lumea surprinzător de diversificată a conservelor.”

Jeroen Jansen, turist: „Atmosfera e minunată, e uimitor cum prezintă totul.”

Olga Smielowska, turistă: „Pur și simplu arată uimitor, probabil este paradisul unui pasionat de Instagram, care poate fotografia toate cutiile.”

Dincolo de conserve, umila sardină își face treaba în promovarea oportunităților în Portugalia. Iar Lisabona a profitat și a adoptat acest lucru în campania sa de turism.

Jose Freitas, reprezentant industria conservelor de pește: „Tot mai mulți tineri mănâncă pește la conservă. Este o piață cu totul nouă. Iar noi promovăm asta prin implementarea de noi concepte, prin crearea unei imagini diferite, astfel încât oamenii să cumpere produsele portugheze. Chiar dacă sunt puțin mai scumpe decât cele importate.”

După aderarea la Uniunea Europeană și acordurile comerciale cu Marocul, industria conservelor din Portugalia a avut probleme; marketingul modern ar putea reprezenta renașterea sa.

Pentru unii acest lucru poate fi o problemă, chiar dacă populația de sardine, aflată la un moment dat în declin, și-a revenit recent.

Henrique Vaz Pinto, proprietarul unui bar: „Industria turismului poate folosi sardina ca simbol, dar nu ar trebui să promoveze consumul acesteia. Ar trebui să promoveze alte tipuri de conserve de pește, cum ar fi stavridul, de exemplu.”

Considerată odinioară mâncarea unui om sărac, sardina la conservă își găsește locul în restaurantele gourmet. Iar asta, datorită în mare măsură și marketingului inteligent.

Editor : D.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri