Sari la conținut

Alimente de sezon care previn răcelile

Există alternative ieftine şi sănătoase. O alegere bună sunt alimentele cu coajă închisă la culoare.

Începem cu un produs local şi deloc scump: ridichea neagră. La capitolul minerale, este o sursă excelentă de potasiu, fier, iod şi magneziu.

În plus asigură şi necesarul de vitamine B şi C. În plus, ajută imunitatea şi ameliorează bronșitele. Atenţie însă, nu vă bazaţi doar pe această legumă în cazurile severe de infecţii respiratorii.

Când vreţi să faceţi o mâncare de fasole, alegeţi-o mai degrabă pe cea închisă la culoare. Ajută la prevenirea anemiei, mulţumită acidului folic, iar antioxidanţii şi magneziul apără sistemul imunitar şi inima.

Veţi fi feriţi de efectele nocive ale frigului şi dacă alegeţi să consumaţi fructe de pădure de culoare neagră. Ele sunt bogate atât în antioxidanţi cum ar fi vitamina C, cât şi în vitamina A, potasiu, fosfor şi magneziu.

Dacă nu aţi congelat la sfârşitul verii, atunci puteţi cumpăra din supermarketuri. O pungă de aproximativ 500 de grame costă în jur de 10 lei.

Următorul aliment pe listă: seminţele de chia. Le găsiţi în orice plafar, iar o pungă de 100 de grame costă aproximativ 20 de lei. Puse în iaurt sau apă îşi măresc volumul de până la trei ori şi sunt extrem de săţioase, iar beneficiile asupra sănătăţii sunt nenumărate: conţin de 5 ori mai mult calciu decât laptele şi de 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele. Sunt de asemenea o sursă bună de grăsimi sănătoase. 

Iar cine consumă ceai... negru are o şansă în plus ca răceală şi gripa să stea departe. Frunzele acestei plante sunt bogate în antioxidanţi, care vor ajuta sistemul imunitar în perioada rece. Iar dacă nu trece nicio zi fără să beţi ceai negru, aveţi toate şansele să fiţi protejaţi de infecţiile respiratorii.

Pe aceeași temă