Sari la conținut

Antrenor personal: Câte antrenamente trebuie să faci săptămânal pentru a slăbi

Vacanţa înseamnă relaxare. Dacă beneficiile zilelor libere sunt evidente, nu acelaşi lucru îl putem spune despre kilogramele în plus căpătate în concediu. Fiecare are un stil propriu prin care îşi menţine greutatea, dar oricând este binevenit un ajutor profesionist. Cum reintrăm în formă, cât de importantă este mişcarea şi ce rol deține alimentaţia ne dezvăluie Carmen Fit, personal trainer.

Pentru o siluetă de invidiat, Carmen Fit recomandă trei antrenamente pe săptămână, de 50 de minute fiecare, însă, spune ea, și cu două ședințe pe săptămână se pot obține rezultate satisfăcătoare.

În procesul de slăbit, alimentația este mai importantă decât sportul, precizează specialistul. „Este important și ce mănânci, dar în primul rând cât mănânci. Dacă mănânci calorii foarte multe, bineînțeles că nu vei slăbi, chiar dacă ele sunt din mâncare sănătoasă. Atât timp cât nu mergi un pic în deficit caloric, nu slăbești,” spune antrenorul.

Și alimentația înainte de antrenament este importantă. „Eu aș opta pentru carbohidrați cu eliberare treptată, combinat cu proteină. Dacă mănânci carbohidrați simpli, vei avea energie în prima parte a antrenamentului, după care te va lua somnul. De exemplu orez brun, fulgii de ovăz,” adaugă Carmen Fit.

Antrenorul precizează că pofta de dulce este provocată de nevoile calorice ale organismului care nu sunt satisfăcute. „Pofta asta nebună de zahăr se datoreză faptului că nu mănânci cât trebuie, și atunci corpul cere dulce. Atât timp cât îi dai organismului ce-i trebuie, necesarul caloric, nu-ți va cere dulce.”

Cei doi litri de apă consumați zilnic joacă un rol foarte important în procesul de slăbire, atrage atenția specialistul. „Hidratarea este foarte importantă. Îngreunează foarte tare procesul de slăbire faptul că nu consumi apă.