Sari la conținut

Cum puteţi transforma alimentele de tip fast food în unele sănătoase

Fiţi sinceri! De câte ori plecaţi dimineaţă de acasă fără să luaţi micul dejun, dar în drum spre serviciu vă opriţi la o patiserie sau covrigărie pentru o gustare?

Cele mai cumpărate produse de patiserie sunt merdenelele şi covrigii. Acestea aduc calorii din belşug, însă conţinutul lor în vitamine şi minerale este... ZERO. Cu alte cuvinte conţin calorii goale care nu hrănesc organismul.

În aceeaşi categorie intră şi aceşti biscuiţi. Au atât de multe calorii încât patru pachete ar asigura aportul caloric necesar unei zile. Sunt plini însă de făină albă, zahăr şi E-uri, ceea ce înseamnă că nu sunt cu adevărat hrănitori. Noi va propunem o alternativă sănătoasă: biscuiţi făcuţi în casă din câteva ingrediente.

Din păcate însă mâncatul nesănătos nu se rezumă doar la micul dejun sau gustări. Masa de prânz este de multe ori oferită de numeroasele shaormerii care s-au deschis în ultimii ani. Iar shaorma cu de toate nu este periculoasă doar pentru siluetă.

Atunci când vorbim despre shaorma, unul dintre cele mai blamate ingrediente este maioneza. 100 de grame de sos are mai multe calorii decât 200 de grame de pui la grătar!

Andreea Niţu, blogger culinar ne sfătuieşte ca în loc de maioneză să pregătim un sos de avocado, cu lămâi, aromatizat cu puţin busuioc. Pentru un gust picant putem adăuga fulgi de ardei iute.

Dacă sunteţi totuşi presaţi de timp şi vreţi să cumpăraţi o shaorma, nu este imposibil să alegeţi o variantă sănătoasă.

„Pot fi reţete foarte sănătoase, dacă lipia este integrală în loc să fie lipie albă, dacă avem o carne adevărată şi nu avem o carne tocată pusă înăuntru, dacă în loc de cartofi prăjiţi punem salată, dacă în loc de nişte sosuri pline de uleiuri şi de aditivi, avem nişte sosuri făcute natural. Deci iată că putem avea şi o shaorma nu chiar de dietă, ci foarte sănătoasă”, spune consultantul în nutriţie Cristian Mărgărit.

Nu uitaţi însă că fast food înseamnă şi hamburgeri, cheeseburgeri, cartofi prăjiţi, chipsuri, aripioare picante, crochete, pizza, hot dog şi lista poate conţinuă. Iar la categoria junk food intră chiar mai multe produse. Practic orice nu se găseşte în natură. Deci degeaba mâncaţi shaorma cu de toate o dată la câteva luni, dacă în restul timpului mesele voastre conţin alte produse nesănătoase.