Sari la conținut
News Alert

Ministrul Sănătății: E nevoie de legea privind veniturile personalului medical, altfel rămânem fără specialişti

 

„Riscăm ca în câţiva ani să ne plece specialiştii din sistem, şi mă refer aici atât la medici cât şi la asistenţi medicali. Deficitul este de aproximativ 35.000 de cadre medico-sanitare, iar fără o lege care să reglementeze veniturile acestora, riscăm ca deficitul să crească şi mai mult”, a declarat Nicolae Bănicioiu, citat de Mediafax.

Ministrul Sănătăţii a precizat că proiectul de lege privind veniturile personalului medical este în Senat şi speră să fie aprobat cât mai repede, fiind susţinut de peste 100 de parlamentari.

„Vorbim de proiectul de lege privind veniturile personalului medical, care le va permite medicilor să utilizeze infrastructura spitalelor publice în regim privat şi care reprezintă una dintre priorităţile anului 2015, alături de actualizarea listei de medicamente sau finalizarea proiectului de reabilitare a maternităţilor”, a mai spus Bănicioiu.

Spitalele publice ar putea presta servicii medicale şi în regim privat, în afara programului obişnuit, la cererea pacientului, potrivit proiectului de lege, semnat de 102 parlamentari.

Proiectul prevede că pacienţii pot alege în mod expres un medic curant, pentru un anumit act medical, în timpul programului normal de lucru, pentru care se va achita un onorariu prestabilit prin acordul părţilor, în condiţiile reglementate prin ordin al ministrului Sănătăţii.

Serviciile şi actele medicale efectuate la cererea pacientului în spitalele publice pot fi decontate şi prin intermediul unei poliţe de asigurare complementare, încheiată de pacient cu un asigurător. Din veniturile obţinute de spitalul public, prin serviciile private, managerul poate acorda personalului medico-sanitar recompense care se cumulează cu veniturile salariale, devenind venit brut lunar, evidenţiat contabil şi supus impozitării.

Prestarea serviciilor medicale la cererea pacienţilor, în regim privat, este facturată şi include următoarele cheltuieli: remuneraţia personalului medical implicat direct în prestarea serviciului solicitat, amortizarea aparaturii şi echipamentelor, cazarea, consultaţii, investigaţii şi analize medicale, materiale sanitare, dispozitive medicale, medicamente, hrană, utilităţile, eliminarea şi neutralizarea deşeurilor, documentarea fizică şi informatică, întocmirea şi arhivarea documentelor.

Modalitatea de tarifare şi tariful minimal al serviciilor ar urma să fie stabilite prin ordin al ministrului Sănătăţii.

Proiectul prevede şi că medicii din spitalele publice pot desfăşura activitate profesională în străinătate, cu acordul şefului de secţie şi al managerului spitalului, pentru o perioadă cumulată de maximum 60 de zile lucrătoare pe an, timp în care le vor fi păstrate locurile de muncă, cu condiţia ca activitatea desfăşurată să fie corespunzătoare nivelului de pregătire şi specialităţii.