Sari la conținut

Vitamina care ține țânțarii la distanță

„Vitamina A este o vitamină benefică pentru imunitate, dar şi pentru piele. Vă recomand vitamina C, dar vitamina C din sursă naturală, pentru că vitamina C sintetică este de fapt acid ascorbic. Atât. o formulă chimică. Vitamina C din sursă naturală este acid ascorbic plus bioflavonoide, acizi organici, deci cu foarte mulţi antioxidanţi”, afirmă Ruxandra Constantina, medic de familie cu competenţe în apifitoterapie.

De aceea, medicii spun că cel mai bine ar fi ca organismul să asimileze substanţele nutritive din alimentaţie. Fructele şi legumele proaspete, dar şi hrana cât mai puţin preparată termic, sunt recomandările acestui sezon.

„Benefice sunt şi fructele de mare şi preparatele din peşte, pentru că ele conţin acei acizi graşi omega 3 foarte benefici inclusiv în perioada anotimpului cald”, adaugă Ruxandra Constantina.

Vara, organismul are nevoie şi de vitamine din grupul B. Oricât de ciudat sună, vitamina B1 ţine ţânţarii la distanţă. Aşadar, este indicat să consumăm cât mai multe alimente care o conţin: orz, orez brun, sparanghel, dar şi grâu verde, germeni de broccoli şi alge marine. Hidratarea este foarte importantă, mai ales în această perioadă a anului. Prin transpiraţie, pierdem multe lichide.

„În momentul în care începem să ne pierdem apa, adică să apară fenomenul de deshidratare, începe să sufere biochimia organismului. Primul care suferă este creierul. Apar suferinţe la nivelul rinichiului, apoi ficatul, tubul digestiv şi nu în ultimă instanţă apare decesul”, afirmă prof. dr. Ioan Nedelcu, medic primar dermatolog.

Hidratarea organismului trebuie să se facă în primul rând cu apă. Cantitatea optimă care trebuie băută se calculează în funcţie de greutatea pe care o aveţi.

Se consideră că un optim ar fi în jur de 35 ml de apă pe kg corp în fiecare zi, ceea ce într-adevăr ar însemna pentru o persoană de 60 de kg că se ajunge cam spre 2 l de apă, dar consumul de apă variază şi cu vârsta, pentru copii se recomandă o cantitate mai mare de apă, 50-60 ml de apa pe kilocorp”, spune dr. Andreea Dragomirescu, medic primar medicină generală.

La capitolul lichide intră şi ciorbele, supele sau ceaiurile. Mare atenţie însă la băuturile alcoolice, care nu fac decât să deshidrateze. Iar cine crede că băuturile reci ne răcoresc.....adevărul este cu totul altul.

Senzaţia de răcorire este doar aparentă. Dacă bem un lichid foarte rece şi noi suntem încălziţi, efortul depus de organism pentru a realiza echilibrul între temperatura corpului şi temperatura acelui lichid, efortul este foarte mare. În plus, lichidele reci provoacă vasoconstricţie, ceea ce ne încălzeşte şi mai mult”, spune dr. Ruxandra Constantina, medic de familie cu competenţe în apifitoterapie.

Însă nici prea multe lichide nu fac bine. Persoanele care suferă de hipertensiune arterială sau retenţie de apă ar trebui să aibă grijă la consumul de apă.