Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Hotelurile românești adoptă modelul bulgăresc. Numărul turiștilor e în creștere

Hotelierii de pe litoralul românesc încep să depăşească faza în care doar se lamentează că turiştii români preferă Bulgaria sau Grecia. S-au uitat la afacerile din sudul Balcanilor care merg bine şi au împrumutat conceptul all inclusive.

„Succesul bulgarilor a pus pe gânduri, cu câțiva ani în urmă, hotelierii români, care și-au dat seama că apetitul românilor pentru all inclusive ar putea să fie satisfăcut la o distanță mai mică de casă decât drumul parcurs până pe litoralul bulgăresc”, spune consultantul Ciprian Enea.

Anul trecut, 40.000 de români au preferat să-și facă vacanța pe litoralul Mării Negre, în România, în timp ce peste 100.000 au mers în Bulgaria, conform datelor oferite de Federația Patronatelor din Turism. O bună parte dintre aceștia ar putea fi convinși să rămână în țară. În oferta de pe litoralul românesc, turiștii au la dispoziție, în oferta all inclusive, conform unui studiu al turoperatorului Mareea, 2 kg de mâncare pe zi. Însă conceptul de all inclusive este și o bună modalitate de securizare a bugetului de vacanță.

„Practic, când spunem all inclusive, ar trebui să spunem toate serviciile de strictă necesitate pentru o perioadă de 1 până la 4 săptămâni, într-un singur loc, pe standardul unui unui preț pe care deja îl cunoști. Așadar știi cât de costă vacanța. Este un mod foarte bun de a gestiona bugetul de vacanță”, spune Ciprian Enea.

Chiar și așa, din dorința de a atrage cât mai mulți turiști, agențiile vin cu tot felul de excursii opționale. Conform aceluiași studiu, una din trei familii beneficiare ale pachetelor all inclusive alege să achiziționeze și o excursie opțională, al carui preț începe de la 60 lei/persoană și ajunge până la 250 lei pentru o mini-croazieră în Delta Dunarii și un prânz pescăresc.