Sari la conținut

Canalizare nefuncţională din lipsa unei piese 

UPDATE 14.03.2014 - Firma care a efectuat lucrarea a trimis o echipă la Bod ca să monteze piesa care lipsea. Muncitorii au terminat de montat echipamentul şi au făcut instructajul tehnicianului care va opera sistemul. În perioada următoare se vor face testele necesare pentru ca staţia de epurare să poată fi pusă în funcţiune. 

Majoritatea localnicilor din comuna Bod aşteaptă un sistem de canalizare încă din 2007, de când au început lucrările la acest proiect.

"Dacă am avea canalizare ar fi situaţia mai uşoară, şi mai convenabil, mai cu spor. V-aţi face baie în casă? Da, am face puţin din camerele acelea mai mici şi aş face o baie aşa", a spus Geta Munteanu - localnic Bod.

"Promisiuni sunt tot timpul, de ani de zile, se face, se face, dar deocamdată nu se ştie nimic concret", susţine un localnic.

Lucrările la sistemul de canalizare au fost finalizate în 2013, iar prima probă a fost făcută în luna mai. Atunci s-a observat lipsa unei piese la staţia de epurare.

Deşi lucrările au fost plătite integral, autorităţile aşteaptă programatorul automat de aproape un an de zile. Piesa trebuie să ajungă din import.

"Cum e la noi.. s-au văzut cu banii în cont şi nu s-au gândit că este şi contractul acela de garanţie şi trebuie respectat. Staţia, de când va intra în funcţiune, un an de zile este în garanţie", afirmă Paul Cernat - primar Bod.

Reprezentanţii societăţii care trebuie să monteze piesa care mai este necesară pentru pornirea sistemului de canalizare, spun că: "Vineri, 14.03.2014, se va deplasa la Staţia de Epurare Bod o echipă Danex care va monta automatul programabil şi va începe operaţiile specifice pentru punere în funcţiune, conform solicitărilor Primăriei Bod" 

Sistemul de canalizare din comuna Bod, a fost plătit integral din bugetul local şi a costat peste 7.000.000 de lei. Alţi 130.000 de lei au fost alocaţi de către Consiliul Judeţean Braşov pentru lucrări de branşamente, canalizare şi pentru statia de epurare.