Sari la conținut

Construcţia aeroportului, în pericol

Consiliul Judeţean Braşov ar fi trebuit să finalizeze construcţia aeroportului de la Ghimbav în această lună. Asta era una din condiţiile legii impuse de statul român în iunie 2009 când au fost cedate Consiliului Judeţean Braşov cele 220 de hectare necesare construcţiei. Lucrările nu sunt gata astfel că aeroportul de la Braşov riscă să rămână fără terenul necesar. Negocieri de prelungire a termenului de finalizare se poartă de 4 luni însă fără vreo finalitate până în prezent.

"Poate exista un blocaj din punct de vedere juridic, din punct de vedere birocratic pentru că într-adevăr acest termen de 5 ani dacă nu este prelungit avem o anume abordare" a declarat Mihai Pascu - vicepreşedinte Consiliul Judeţean Braşov.

În acest caz investiţia ar urma să fie preluată de Guvern iar Consiliul Judeţean Braşov ar rămâne cu datoriile făcute pentru a putea derula investiţia.

Pentru exproprieri, lucrările de nivelare şi pista aeroportului s-au cheltuit până în prezent 21 de milioane de euro, bani proveniţi în cea mai mare parte din credite bancare. Cea mai mare sumă de bani a fost dată pentru lucrările la pistă care au început în luna aprilie anul trecut. În prezent lucrările sunt realizate în proporţie de 70%. Pista va avea o lungime de 2820 de metri şi o lăţime de 45 de metri.

"Sunt diferite straturi, de la fundaţia de balastru, balast stabilizat, beton de 41 de centimetri grosime pe partea portantă iar pe acostamente trei starturi de asfalt de 20 de centimetri", spune Marius Tereblecea - reprezentant firmă cosntructoare 

Localnicii îşi doresc ca aeroportul să fie finalizat cât mai repede şi consideră că autorităţile judeţene ar fi mai îndreptăţite să continue lucrările începute.

Până la finalul acestui an autorităţile judeţene planificaseră începerea construcţiilor la calea de rulare, zona de parcare a avioanelor şi canalizarea pentru preluarea apelor pluviale. Deja a fost demarată licitaţia pentru aceste construcţii.