Sari la conținut

250.000 de turişti, aşteptaţi la Cluj. În 2015, oraşul va fi Capitala Europeană a Tineretului

Pe tot parcursul anului viitor, organizatorii au pregătit 1.500 de evenimente în cadrul proiectului "Cluj-Napoca, Capitala Europeană a Tineretului". Sloganul cu care toate evenimentele artistice şi sportive vor fi promovate în ţară și străinătate este "Cel mai mare festival din Europa".

"Avem nevoie de o promisiune pentru care merită să se miște până aici, un lucru pentru care merită să fie în Cluj anul viitor și când le spunem că avem cel mai mare festival din Europa, și e cel mai mare pentru că avem 365 de zile de evenimente, cel puțin matematic e deja cel mai mare", a afirmat Adrian Docea, consultant branding.

Logo-ul proiectului va fi o schiţă a vechii cetăți a Clujului, care va apărea la toate evenimentele și va fi personalizată în funcție de tema fiecăruia.

"Am folosit-o ca o matriță în care fiecare poate adăuga versiunea lor de logo. Poate fi o fotografie sau un desen, poate fi o pictură. Totul se potrivește în matrița asta. E mai mult decât un logo. Este un sistem de identitate foarte fluid, foarte flexibil, la care fiecare poate să contribuie ", a mai spus Adrian Docea.

Cu mai puțin de două luni rămase până la începutul lui 2015, când teoretic ar trebui să se deruleze primele evenimente, managerii proiectului spun că succesul nu este garantat și depinde în mare măsură de finanțările de la autoritățile locale și guvern.

"Am solicitat 700.000 de euro ca alocare directă din fondul de rezervă al guvernului pentru perioada imediat următoare și o alocare pe apel de proiecte, adică orice structură de tineret vine cu o propunere de proiect pentru anul următor, iar în acest sens, am solicitat deschiderea unor linii de finanțare de 10 milioane de euro", a precizat Bogdan Buta, directorul Federației Share, implicată în organizarea evenimentelor de anul viitor.

Calendarul evenimentelor din cadrul proiectului "Cluj- Napoca - Capitală Europeană a Tineretului" va fi anunțat în 21 noiembrie.