Sari la conținut

Centura de ocolire a Clujului începe cu stângul

La nouă luni de la anunțarea Planului Urbanistic General și a proiectului de fluidizare a traficului din oraș, autoritățile locale nu au aprobat niciun plan pentru construirea inelului de ocolire a Clujului. Problemele au apărut chiar la primul tronson proiectat, Mănăștur Sud - Calea Turzii.

"Documentația era incompletă pentru acel Plan Urbanistic Zonal. Din prima documentație, lipsea avizul de mediu care între timp s-a obținut odată cu obținerea tuturor avizelor în momentul în care s-a depus Planul Urbanistic General al orașului. Urmează să fie refăcută documentația, supusă din nou spre avizare spre toate forurile, pentru primirea avizelor necesare construirii acestui drum", a precizat Iulia Perșa, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Consilierii locali cer urgentarea procedurilor a avizare a proiectului care ar permite fluidizarea traficului din oraş.

"Am văzut că documentația pentru PUZ a fost respinsă, în sensul că nu s-au respectat prevederile PUG-ului. Acum eu zic că se mai poate lucra la această documentație, pentru că, la ora actuală, Clujul are nevoie de o astfel de centură care să preia traficul din Florești și să îl scoată spre Apahida. Sper să nu fie dificultăți de altă natură și în teren centura să mai poată fi realizată", a afirmat Ioan Bâldea, consilier local.

Tronsonul Mănăștur Sud - Calea Turzii este, de altfel, prima centură din cele cinci, care, alături de alte variante ocolitoare, vor forma inelul proiectat după model vienez. Şoseaua trebuie finalizată până în anul 2020.