Sari la conținut

Cluj City App, aplicaţia pentru turişti

Un număr de 400.000 de turişti vizitează în fiecare an judeţul Cluj şi, de cele mai multe ori, aceştia trebuie să se descurce pe cont propriu. Şi pentru a se asigura că vizita lor în inima Transilvaniei este cât mai plăcută, câţiva tineri informaticieni au creat, pe banii lor, o aplicaţie care îi ajută pe turişti, şi nu numai, să se descurce în oraş.

"Dacă vrem să mergem la o cafenea, atunci intrăm în meniu şi aplicaţia o să ne arate tot timpul care este cea mai apropiată cafenea din Cluj, faţă de poziţia noastră", a explicat unul dintre ceatorii aplicaţiei.

Au folosit modelul Sibiului şi, într-un an, au creat aplicaţia ce poate fi acum descărcată gratuit pe telefonul mobil sau pe tabletă.

"Nu găseam nicăieri în oraş o agendă, care să implice toată cultura. Implică toate barurile, implică absolut tot. Găseam numai anumite reviste, unde găseşti ori una ori alta, dar nimic unde să găseşti tot şi digital", a precizat Robert Ledenyi, dezvoltator al aplicaţiei.

Aplicaţia este disponibilă în trei limbi: română, engleză şi maghiară, iar pe viitor tinerii informaticieni îi vor adăuga şi un ghid audio.

"Gândindu-ne la 2015, când o să fie Capitala Tineretului, Clujul, o să dezvoltăm nişte funcţii, care o să apară în curând ca, de exemplu, o să aibă ghid audio. Dacă te duci cu telefonul la Biserica Sfântul Mihai, îţi alegi limba, îi dai play şi, în timp ce te plimbi, îţi explică istoria", a mai precizat Robert Ledenyi.

În lipsa unei aplicaţii, turiştii se descurcă acum cu ajutorul hărţii ori a ghidurilor turistice.

"Ca turist, cred că oraşul este frumos, centrul oraşului este foarte frumos, ca al unui oraş modern, firesc, dar problema e că este dificil să afli unde să mergi sau ce să vizitezi, pentru că nu este niciun punct de informare turistică, aici, în piaţa aceasta. Cred că este piaţa principală a oraşului Cluj-Napoca sau una dintre cele mai importante şi aici nu este niciun punct de informare turistică, deci, pentru noi, e dificil", a afirmat un turist grec.

La doar o lună de la lansarea din Cluj, aplicația are peste 400 de descărcări atât pe Android, cât și pe iPhone, iar 70% dintre utilizatori sunt turişti.