Sari la conținut

Două servicii telefonice pediatrice

Din 1 mai, un nou call center funcționează în cadrul Spitalului de Urgență pentru Copii din Cluj. 0364 917 este numărul la care 24 de ore din 24 părinții pot suna și vorbi direct cu un medic cu experienţă în domeniul pediatriei din cadrul unității medicale.

"Este necesar pentru părinți în ziua de azi, o informație în plus nu strică", spune o mămică.

"Îi bună de tot, eu cum stau în Câmpenești, Apahida, vă dați seama că nu tot timpul am vreme să vin în Cluj şi atunci e foarte util", afirmă o altă mămică.

Deşi funcţionează de doar câteva zile, părinții au început să apeleze la serviciile medicilor.

"Prin acest call center, noi încercăm ca acele cazuri care nu s-ar preta să ajungă și să aglomereze camera de gardă din UPU să fie rezolvate prin sfaturi telefonice", a precizat Cornel Aldea, managerul Spitalului de Urgență pentru Copii din Cluj.

"Acesta nu este un consult, este un sfat, este o discuție în ajutorul părintelui, în care părintele simte că își împarte responsabilitatea cazului împreună cu medicul. 60-70% dintre apeluri au fost finalizate cu recomandări la domiciliu", a afirmat Călin Lazăr, director medical la Spitalul de Urgenţă pentru Copii.

Eficiența unui astfel de sistem a fost dovedită de PEDITEL, primul serviciu de asistență medicală pediatrică prin telefon din România, deschis anul trecut la Spitalul de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca. 2014 a fost primul an în care la Unitatea de Primire a Urgenţelor din cadrul acestui spital nu a crescut numărul de cazuri.

De la 1 mai, după expirarea contractului de colaborare, inițiatorii proiectului au mutat centrul la o clinică privată, iar acum încearcă să extindă serviciul la nivel național.

"Avem o chestiune tehnică care trebuie să se implementeze, de la hărți cu locații, la numerele de ambulanță și așa mai departe. Cred că putem să funcționăm împreună fără niciun fel de concurență, pentru că nu a pornit ca un moft, ci este o necesitate", este părerea Cristinei Grigore, preşedinte executiv al Fundației Părinți Clujeni.

În cele 14 luni de funcționare, peste 11.000 de părinți au apelat serviciul PEDITEL, din care peste 65% au fost cazuri care s-au soluționat la telefon. Extinderea lui la nivel național presupune deschiderea a încă cel puțin patru alte centre în țară. În total, ar fi nevoie de aproximativ 100 de medici care să răspundă la telefoane și 400.000 de euro anual.