Rate plătite, înainte de aprobarea creditului

Data publicării:
rate

Unul dintre clienţi a venit la Cluj tocmai din sudul ţării, pentru a obţine 45.000 de lei. Încă de la început, a plătit 3.000 de lei doar pentru contractare şi a primit din partea angajaţilor firmei asigurarea că va primi banii după o lună după semnarea actelor. Nu a fost așa, însă.

În tot acest timp, clientul a plătit rate pentru o sumă pe care nu a încasat-o. Mai mult, a semnat un alt contract, prin care s-a angajat că va plati în avans 7 rate, doar ca să obţină banii promişi.

"Am făcut din nou ofertă cu 7 rate, ca să beneficiez totuşi de bani, şi am primit iarăşi acelaşi răspuns pe 10, că din păcate am fost din nou amânat, pentru luna februarie. Le-am spus că vreau să renunţ la contract şi să îmi iau banii înapoi. Mi-au spus să aştept 30 de zile, ca să vadă dacă îmi aprobă rezilierea contractului", susține clientul.

Din cei 3.000 de lei pe care i-a plătit deja, acesta îşi va recupera doar o mică parte.

Cazul nu este, însă, unic. La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din Cluj au fost depuse deja 5 reclamaţii la adresa respectivei firme. Comisarii au decis, în primă fază, să amendeze societatea cu 25.000 de lei.

"Problema mare este faptul că există posibilitatea ca împrumutantul să nu beneficieze de suma contractată până la finalul perioadei contractuale, deoarece beneficiarii sunt aleşi aleatoriu", explică Ioana Katona, purtătorul de cuvânt al CJPC Cluj.

Unii dintre clienţi, disperaţi să-şi recupereze banii, au depus plângeri şi la Poliţie.

"IPJ Cluj a fost sesizat prin plângere de către o persoană cu privire la recuperarea unei anumite sume de bani pe care aceasta a depus-o la o firmă din Cluj-Napoca, societate care ar oferi soluţii alternative de finanţare. Poliţiştii vor face verificări, urmând să ia măsurile care se impun", declară Adriana Vornicu, purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj

În replică, conducerea firmei susţine că funcţionează legal. "Societatea noastră este înregistrată şi funcţionează legal, respectând toate normele existente în acest moment în România şi în Uniunea Europeană. La sediul nostru nu a fost depusă nicio plângere privind încălcarea condiţiilor contractuale", susțin reprezentanții acesteia.

Potrivit reprezentanţilor Protecţiei Consumatorilor, societatea mai are la dispoziţie o săptămână pentru a-şi modifica o parte dintre clauzele din contract. În caz contrar, riscă să fie închisă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri