Sari la conținut
News Alert

Motoare turate la maximum. Campionatul naţional de drift, oragnizat în premieră, la Venus

 

Până în urmă cu cinci ani, Cătălin Trifan era doar un mare admirator al demonstraţiilor de drift însă, din momentul în care a urcat pentru prima dată la volanul unui bolid de 625 de cai putere a ştiut că este făcut pentru acest sport. Spune că nu a calculat cât l-a costat prepararea maşinii. Suma e mult prea mare, susţine pilotul. Cert este că a păstrat doar 30% din maşina originală.

Cătălin Trifan, pilot: "O etapă de drift pentru un pilot care vrea cât de cât să facă performanţă...undeva la 1200-1300 de euro de etapă. Fără 25, 26 de anvelope nu faci faţă la o etapă".

"Modificările sunt foarte multe, de la parte tehnică, mecanică, motor, caroserie, interior, elemente de siguranţă, transmisie şi aşa mai departe. Sunt multe modificări", a spus un alt participant.

Emil Ghinea, organizatorul competiţiei, este triplu campion al României în întrecerea naţională de viteză pe traseu montan. A avut câteva accidente de-a lungul carierei sale, dar niciodată nu s-a gândit să renunţe. Spune că cel mai palpitant a fost atunci când a pierdut controlul maşinii la o viteză de peste 170 de kilometri pe oră.

Emil Ghinea, pilot: "M-m răsturnat de patru ori, dar nu am avut niimic. Sunt aici. La nouă zile după evenimentul acela am construit altă maşină şi am revenit la start dar, evenimentul acela a făcut să pierd titlul în 2012". 

De pe margine, pasionaţii de maşini puternice au privit cursele gândindu-se cum ar fi să afle ei înşişi la volan, să încerce să stăpânească cei 650 de cai putere. S-au mulţumit însă cu rolul de copilot în turele gratuite.

Startul competiţiilor s-a dat pe 19 iunie. Duminică a fost ultima zi de concurs.

reporter: Oana Manoilă
operator: Florin Boboc