Sari la conținut

Pod feroviar reparat după 28 de ani. Traficul feroviar a fost deviat pe podul lui Anghel Saligny 

Au început lucrările de reparaţii la podul feroviar de la Cernavodă. Construcţia peste Dunăre este plină de fisuri şi cu vopseaua roasă, ceea ce face ca trenurile să circule cu maximum 30 de km pe oră, pe o distanţă de trei km şi jumătate. 8 luni vor dura lucrările, timp în care o parte a garniturilor de marfă şi călători vor circula pe podul vechi de 120 de ani construit de Anghel Saligny.

Mastodontul de oţel are 1.600 de metri lungime, însă trenurile care îl traversează trebuie să circule cu viteză redusă. Lucrările au început pe un fir şi vor dura până la anul. Aşa că se va circula doar pe un singur sens.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: Pentru a demara lucrările, muncitorii trebuie mai întâi să închidă linia, practic să întrerupă firul de circulaţie dinspre Constanţa spre Bucureşti.

Abia după această etapă, muncitorii trec la lucrări de anvergură, care vor transforma complet podul.

Cristian Dobrescu, şef de şantier: Se vor face în principal trei lucrări principale să spun aşa: revopsirea - protecţia anticorozivă care constă în revopsire şi sablare, schimbarea suprastructurii şi consolidarea elementelor deteriorate.

Până acum, de-a lungul anilor, CFR Infrastructură a făcut doar mici lucrări de întreţinere.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: În aproape 30 de ani, pe acest pod nu s-au făcut vreodată lucrări ample. Între timp au apărut fisuri cum este şi aceasta, pe care constructorii trebuie să le repare.

Marcel Bordeianu, şef secţie poduri CF: Podul nou este din noiembrie 1987 în circulaţie, lucrări la el, prea mari, nu s-au mai făcut, decât lucrări de întreţinere. Vrând nevrând necesită şi o consolidare. Sunt fericit că le văd şi p-astea noi reparate, cât de cât.

Potrivit reprezentanţilor CFR Călători, nu vor exista întârzieri în orarul trenurilor care trec Dunărea.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: Podul istoric, vechi de 120 de ani, realizat după planurile lui Anghel Saligny a fost redat în folosinţă, tocmai pentru a se putea începe lucrările pe podul nou de la Cernavodă.

În afară de podurile de la Cernavodă şi cele două poduri de la Feteşti au fost prinse în proiectul cu fonduri europene în valoare de 34 de milioane de euro, care trebuie terminat în toamna anului viitor.

reporter: Paul Greavu
operatori: C. Vârban / C. Caciauna