Sari la conținut

Investiţii în porturile de la Dunăre

70 de milioane de lei investeşte Ministerul Transporturilor în 3 porturi de la Dunăre. Cu speranţa că traficul de mărfuri pe Dunăre s-ar putea intensifica, dacă infrastructura e modernă. Între ele şi două porturi din Oltenia, Bechet şi Corabia, în care nu s-a mai investit nimic în ultimii 60 de ani.

Porturile de la Corabia şi Bechet au trăit perioada de glorie în urmă cu zeci de ani, când în aceste zone funcţionau foarte multe fabrici ale căror producţie lua drumul Dunării şi ajungea în mare parte la export. Astăzi, după ce fabricile s-au închis, activitatea în port s-a redus foarte mult. Cea mai mare lovitură a fost însă podul Calafat - Vidin.

"De când s-a dat drumul la podul de la Calafat, traficul la noi a scăzut foarte mult şi nu mai prezintă interes ca să fie ceva echitabil. Sperăm într-o dezvoltare comercială, cred că ăsta va fi viitorul.'', a spus Adrian Glăvan, a spus viceprimarul oraşului Bechet.

Activitatea din portul Bechet s-a redus cu 80 % după deschiderea podului. Dacă în urmă cu zeci de ani aici erau tranzacţionate cereale, lemne, alimente, sau gaz, astăzi singura speranţă rămân cerealele. Comerţul este însă la mâna Dunării.

La Corabia, vestea că portul va fi în sfârşit modernizat îi bucură pe oameni, care speră la locuri de munca şi dezvoltare economică într-un oraş tot mai sărac.

Patru producători de cereale şi-au manifestat până acum dorinţa de a construi silozuri în apropierea portului din Corabia. Alte trei funcţionează deja acolo. Primarul din Corabia spune că nu este la fel de optimist şi aşteaptă de la APDF Giurgiu, instituţia care administrează portul, investiţii mai mari.

"Degeaba ridicăm noi nivelul danelor dacă drumul de acces nu este prevăzut pentru a fi supraînălţat. El rămâne în zona inundabilă. Şi mai ales dacă nu deblocăm canalul navigabil. Deci va fi o bijuterie care nu poate fi utilizată.", a precizat Iulică Oane, primarul oraşului Corabia.

Pe lângă porturile Bechet şi Calafat va mai fi modernizat şi cel de la Giurgiu.

Lucrările de reabilitare în cele trei porturi vor costa aproximativ 23 de milioane de lei fiecare. Primul port reabilitat va fi cel de la Giurgiu, în 18 luni. Pentru Corabia şi Bechet termenele de finalizare sunt mai mari, 27, respectiv 33 de luni.