Podul de la intrarea în Slatina, cel mai mare de peste râul Olt, a ieşit din garanţie de peste 20 de ani

Data publicării:
240913 pod olt

Cel mai mare pod de peste râul Olt a ieşit din garanţie. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru a consolida podul de la intrarea în Slatina, insă lucrările nu pot începe, din cauză că CNADNR nu cade la înţelegere cu autorităţile în ceea ce priveşte varianta ocolitoare pentru devierea traficului. Ultima variantă discutată presupune ocolirea actualului traseu cu 33 de kilometri, pe un drum cu gropi şi în pericol de prăbuşire.

Perioada de garanţie a podului a expirat acum 20 de ani, iar autorităţile au realizat că este nevoie urgent de lucrări de consolidare. La sfârşitul lunii august, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici privind renovarea podului. Contractul, în valoare de peste 2 milioane de lei, a fost câştigat prin licitaţie deschisă de un consorţiu de firme. Cât timp se va lucra, şoferii care trec din Oltenia în Munteania şi invers ar putea fi nevoiţi să ocolească peste 30 de kilometri, pe traseul Găneasa - Strejeşti - barajul de la Moşteni - Curtişoara - Slatina. Autorităţile susţin că ruta ocolitoare de peste 30 de kilometri era singura variantă viabilă, deşi exista un traseu mai scurt, de doar 9 kilometri, însă prin Slatina.

“Cealaltă variantă mai scurtă este prin devierea pe partea cealaltă, pe Slătioara, Ecaternia Teodoroiu, Artileriei şi strada Piteşti, dar, din păcate, această soluţie nu este una viabilă, deoarece străzile respective nu suportă un trafic de tonaj mare”, spune Cristian Cizmaru, administrator Primăria Slatina.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Olt consideră că drumul ocolitor ales nu este tocmai cea mai bună variantă.

“Se poate circula în condiţii normale cu singura deosebire: există două alunecări de teren, una pe un tronson de drum şi una pe un tronson de drum”, a precizat un reprezentant al Consiliului Judeţean Olt.

Şoferii care tranzitează zilnic ruta ocolitoare propusă de autorităţi sunt nemultumiţi de starea carosabilului.

Ştiu că e al Consiliului Judeţean, din câte mai ştiu eu, dar, vă daţi seama, dacă bagă tiruri pe aici, va fi dezastru”, spune un şofer.

Dacă vor cadea de acord pe unde se va ocoli podul, lucrările de consolidare ar putea incepe în 2014 şi vor dura 12 luni. Proiectul este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de 70 %, iar restul din bugetul de stat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul din România considerat o salvare în cazul emisiilor de carbon. Sunt doar câteva sute de exemplare...
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu după tentativa de asasinat a premierului Slovaciei: „Robert Fico este un soi de...
Pro FM
Anna Lesko, criticată după ce s-a pozat într-o rochie cu un decolteu amplu și o crăpătură adâncă: „Mereu...
Film Now
Tom Cruise, surprins la bustul gol pe o plajă din Mallorca. La 61 de ani, celebrul actor cucerește cu fizicul...
Adevarul
Craterele uriașe de pe dealurile Hunedoarei, rămășițe din anii '50 ale Războiului Rece VIDEO
Newsweek
VIDEO Rusia „abandonează" 9 nave comerciale în Marea Neagră. 2 avioane MIG de 66.000.000$ doborâte
Digi FM
Andreea Tonciu și-a cheltuit toți banii câștigați din televiziune la ghicitoare: „Le știam pe toate din...
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, la un pas divorț, la mai puțin doi ani de când s-au căsătorit. Un apropiat a...
UTV
Jennifer Lopez si Ben Affleck sunt la un pas de divort. Un apropiat al cuplului Bennifer a rupt tacerea: “S-a...