Sari la conținut
News Alert

Metodă inedită de conştientizare

Macheta a fost creată de un medic gastroenterolog italian. În anul 2006, acesta a început în Italia o campanie de conştientizare a pericolului reprezentat de cancerul intestinal. Acum, campania a ajuns şi în România.

Felice Consentino, medic gastroenterolog: "Este prima dată când colonul gigantic ajunge în România. Este un sistem foarte bun, pentru că publicul are, astfel, contact direct cu un colon. Sunt persoane care nu ştiu ce este colonul şi afecţiunile pe care le poate dezvolta".

Iar printre specialiştii voluntari veniţi să răspândească cele mai importante informaţii s-au aflat şi medicii rezidenţi.

Bogdan Popa, medic rezident: "Am vorbit astăzi cu foarte mulţi tineri, cărora le-am spus importanţa unei diete sănătoase. Apoi am vorbit cu oameni la 40 - 50 de ani care nu auziseră de colonoscopie. Colonoscopia este un examen foarte important, pentru descoperirea maladiei premaligne".

Plimbarea prin mulajul colonului a convins, se pare, mai mulţi brăileni că este timpul să facă o vizită la medicul specialist, mai ales dacă se află în grupa de risc.

"Am aflat multe, după o vârstă trebuie sa trecem pe aici. După 50 de ani, cam trebuie să trecem pe aici" spune un brăilean.

"Mi s-a părut foarte interesant pentru că de la o anumită vârstă trebuie să ne mai preocupăm chiar dacă nu sunt dureri, am luat nişte pliante, le studiem" declară alt localnic.

Cancerul colorectal este al doilea ca frecvenţă în rândul cancerelor, în România.

Anual, peste 8.500 de români sunt diagnosticaţi cu cancer al intestinului gros. Iar în circa 80 la sută dintre cazuri, afecţiunea apare la persoane fără riscuri aparente, din cauza unor factori externi ce ţin de stilul de viaţă.

Reporter: Georgiana Ciurea
Operator: Liviu Hagiu

Editor web: Dana Costache