Sari la conținut
News Alert

Parcarea pentru tiruri, inutilă

Parcarea pentru tiruri este împrejmuită şi iluminată, are grupuri sanitare, coşuri de gunoi şi parcometru. Cu toate acestea, şoferii nu se îngrămădesc să-şi lase maşinile într-un loc sigur, unde găsesc toate utilităţile.

Ei spun că tariful de 2 euro perceput de Primărie este mare şi că amplasamentul parcării nu este unul potrivit.

"Parcarea este făcută degeaba. Aici e mai ieftin, acolo nu am o umbră, nu am nimic, unde stau acolo? E numai beton şi nu e nimic altceva" spune un şofer.

"Nu ne este la îndemână. Acolo nu ai un maxi taxi, un microbuz cu ce să ajungi acasă. Vii şi pleci de la muncă cu taxiul?" explică alt conducător auto.

Societatea care are în administrare parcarea de tiruri încaseză lunar doar 3.000 de lei. Sumă care abia acoperă salariile celor trei pazinici angajaţi de Primărie.

Daniela Stroia, purtător de cuvânt SC Gospodărire Urbană: "Noi nu reuşim să acoperim această capacitate. În jur de 10, 12 tiruri tranzitează această investiţie zilnic. Deocamdată este puţin, dar sperăm că în timp şi alte mijloace de transport care tranzitează Galaţiul vor descoperi această parcare".

Interzicerea parcării tirurilor şi a camioanelor cu o masă de peste 3,5 tone pe domeniul public vine în urma unei hotărâri de Consiliu Local.

Aceasta a fost luată pentru a elibera parcările şi trotuarele de la ieşirea din oraş, dar şi pentru a-i forţa pe şoferi să ocupe parcarea nou construită de Primărie.

Aurel Vlaicu, city managerul Primăriei Galaţi: "Probabil că este peste mâna unora care preferă să-şi ducă tirul acasă sau să-l parcheze în nu ştiu ce intersecţie".

Aurelia Bogatu, purtător de cuvânt Poliţia Locală: "Până la această dată Poliţia a acordat peste 150 de sancţiuni contravenţionale, valoarea acestora depăşind 14.000 de lei".

Pentru a-i convinge pe şoferii de tiruri să parcheze legal, autorităţile locale au anunţat că vor înăspri controalele în perioada următoare.

reporter: Cornelia Mazilu

operator: Luigi David