Sari la conținut

Probleme în sistemul cardului de sănătate. Medicii se tem că serviciile oferite şi reţetele nu vor fi validate

Sistemul cardului de sănătate dă erori tot mai dese, spun doctorii. Iar pe lângă timpul de așteptare, cadrele medicale se confruntă și cu o altă problemă: trebuie să introducă în sistem toate biletele de trimitere, consultaţiile şi reţetele în cel mult 72 de ore de la eliberarea lor.

"Dacă programul merge cum merge de trei zile, automat nu voi putea să o fac. Și atunci ce înseamnă asta? Înseamnă că nu voi fi plătită pentru ceea ce am făcut. Foarte mulți dintre noi pleacă cu laptop-ul acasă, încearcă să găsească o fereastră, încercând să își obțină plata muncii pe ziua respectivă," explică Mihaela Năstasă, medic de familie.

"Toate astea creează un mare disconfort nouă, dar creează un mare disconfort în relația cu pacienții. Pacientul trebuie amânat, pacientul trebuie să mai vină o dată, să mai facă un drum," spune Elena-Antoaneta Stinga, medic de familie, județul Bacău.

Pe holuri, pacienții sunt nevoiți să aștepte zeci de minute.

"Eu trebuie să plec cu biletul. Stau o jumătate de oră, o oră, până se rezolvă, aștept. Normal ar fi să meargă foarte repede, dar, probabil că sunt unele chestii care scapă pe undeva."

"Am programare la 10 jumătate și nefuncționând sistemul se fac decalări de jumătate de oră, trei sferturi de oră. S-au mai întâmplat cazuri când nu funcționa sistemul. Punea cardul și nu putea să scoată rețeta, nu confirma. Și nu o singură dată, destul de des."

"Suntem foarte nemulțumiți. Așteptăm, ce să facem? Nu e normal," sunt de părere pacienţii.

Vineri, sistemul a redevenit funcţional la ora 12. Medicii spun însă că nu există săptămână fără ca ei să nu facă sesizări la casa de asigurări nemulţumiţi de probleme de funcţionare a sistemului.