Sari la conținut

Capcane ascunse. Lucrările nesemnalizate de pe DN76 au devenit pericol în trafic

Laurenţiu Mădaş poate depune mărturie despre cât de periculoase sunt lucrările nesemnalizate de la ieşirea din Oradea spre Băile Felix.

"Am venit pe banda mea şi dintr-o dată am auzit, am crezut că am dat în ceva am mers câţiva metri şi am văzut că maşina este pe pană. Am venit aici şi am văzut groapa asta aici. Puteam să scap volanul şi maşina să ricoşeze în stânga, făceam un carambol", îşi aminteşte bărbatul.

Întâlnirea cu groapa din asfalt s-a lăsat cu pagube serioase la una dintre roţi şi la sistemul de direcţie a maşinii. Orădeanul le-a cerut socoteală angajaţilor de la Drumuri Naţionale, care i-au replicat că vina nu le aparţine.

"Mi-au zis că nu prea au treabă ei, mi-au zis că este ceva firmă din Timişoara aproape că au zis că: urcă-te pe tren şi mergi la Timişoara să-i cauţi pe aceia", susţine Laurenţiu Mădaş.

Gropi de felul celei în care orădeanul şi-a avariat maşina se găsesc în mai multe locuri, între Oradea şi Băile Felix. Echipa Digi24 Oradea a încercat să afle cine răspunde de lucrările nesemnalizate. Am fost trataţi la fel ca şoferul păgubit.

"-De ce nu sunt semnalizate gropile?
-Pe mine nu mă puteţi lua la întrebări pentru că eu sunt mic aici! Doar cu şefii dacă doriţi, dar deocamdată nu e aici.
-De ce nu sunt în regulă semnalizările?
-Dar nu este al nostru drumul, e al celor din Timişoara."

Apoi a venit şi răspunsul oficial.

"Responsabilitatea revine constructorului, el are obligaţia înainte de a începe lucrările de a obţine toate avizele necesare de la CNADNR pe baza schemei de semnalizare", susţine Octavian Balog, directorul companiei Drumuri Naţionale Bihor.

"Atunci când se avizează execuţia unor lucrări în partea carosabilă, noi stabilim schema de semnalizare. Indicatoarele sunt obligatorii să fie reflectorizante", precizează comisarul-şef Silviu Popa, de la Poliţia Rutieră Bihor.

Obligatorii, dar inexistente în mai multe zone, spun şoferii.

"Nu este normal cum sunt semnalizate drumurile care sunt în lucru, este periculos!"

"Clar se pot produce accidente foarte grave. Mă gândesc că firmele trebuie să pună nişte indicatoare."

Pentru că nu au semnalizat corespunzător lucrările pe DN 76, constructorii au fost amendaţi anul acesta de 14 ori. Sancţiunile date de poliţişti depăşesc 26 de mii de lei. Dacă vor să-şi recupereze paguba, şoferii nu pot decât să se adreseze judecătorilor.

Drumul naţional 76 Oradea - Deva a devenit celebru după ce şoferii nemulţumit de starea dezastruoasă în care se află i-au creat o pagină de Facebook. De opt ani autorităţile încearcă să reabiliteze şoseaua, dar lucrările au fost abandonate de mai multe ori. De câteva săptămâni, muncitorii au revenit pe porţiunea dintre Oradea şi Băile Felix.

Reporter: Bogdan Costea
Operatori: Constantin Gheorghiţă, Darius Pop,Tiberiu Catrişcău
Editor web: Adrian Laboş