Sari la conținut

Codaşi la construcţia de autostrăzi. Ungaria are 1300 de kilometri de şosea de mare viteză, iar România doar 633

Ministerul transporturilor din Ungaria vrea să continue autostrada M35 până în Borş, acolo unde ar trebui să se lege de autostrada Transilvania.

"S-ar întâlni, pe viitor, cu Autostrada Transilvania la localitatea Borş. S-ar construi până în 2017 între Berettyóújfalu şi graniţă şi s-ar lega de autostrada M35", spune Dániel Loppert, Compania Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii din Ungaria.

Maghiarii care locuiesc în oraşul Debrețin pot ajunge în Budapesta pe autostradă fără să fie nevoiţi să circule pe drumurile naţionale. Când vor să ajungă în România trebuie să treacă pe șoseaua E60.

În prezent, cea mai apropiată autostradă pentru bihoreni este cea care leagă orașul Debrețin de Budapesta aflată la o distanţă de 60 de kilometri de Oradea.

"Acolo merg toate una după alta, merg direct. Din Slovenia, treci deodată pe autostradă în Ungaria. Sunt late, cu trei benzi."

România are doar 633 de kilometri de autostradă în condiţiile în care Ungaria există 1300 de kilometri chiar dacă ţara este de două ori mai mică decât a noastră. Înainte de anul 2000, ungurii aveau în jur de 500 de kilometri de şosea de mare viteză, dar în 14 de ani au construit peste 800 de kilometri, cei mai mulţi din bani europeni.

Reporter: Orsolya Nagy
Operatori: Constantin Gheorghiță, Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş