Sari la conținut
News Alert

ORADEA. Pasagerii unei curse spre Barcelona, lăsaţi la sol

Peste 100 de pasageri au trecut printr-o experienţă neplăcută după ce cursa cu care ar fi trebuit să ajungă duminică de la Oradea la Barcelona a fost anulată din cauza condiţiilor meteo. Târziu în noapte, călătorii au fost cazaţi la mai multe hoteluri din oraş, însă luni oamenii au fost nevoiţi să elibereze camerele şi s-au reîntors în aerogară. Aici au fost informaţi că li se vor căuta alte zboruri, spre aceeaşi destinaţie, dar de pe alte aeroporturi din ţară.

Cei aproximativ 180 de pasageri, unii dintre ei veniţi din alte judeţe, ar fi trebuit să decoleze de pe aeroportul din Oradea duminică seara, la ora 22, spre destinaţia Girona. Numai că din cauza vremii nefavorabile, zborul care venea din Spania şi care urma să-i preia a fost deviat spre Timişoara.

După mai bine de două ore de aşteptare, călătorii au fost anunţaţi că zborul a fost anulat, deşi, spun ei, aeronava survolase aeroportul, dar nu a mai terizat.

"I se vedeau farurile, urma să coboare, ceea ce nu s-a mai întâmplat. Pilotul s-a răzgândit brusc şi a făcut stânga Ungaria şi a plecat la Girona. Am întrebat: "bun, ce facem?" Cu scandal acolo, 180 de oameni, o grămadă de copii, o grămadă de oameni care trebuie să ajungă unii chiar la operaţie, unii la business, unii în concediu", a povestit un pasager.

Oamenii spun că în timpul nopţii au avut de îndurat ba căldura din sălile aeroportului, ba frigul de afară.

"După ce am aşteptat două ore şi jumătate, ne-au spus că s-a anulat zborul. Apoi am aşteptat afară, a fost foarte frig, am aşteptat autobuzele, taxiurile."

Mulţi dintre ei ar fi trebuit să ajungă luni la muncă, în Spania.

"Sala era foarte mică, nu era aer condiţionat, a fost foarte cald şi am stat acolo atâtea ore fără să ştim nimic. Eu şi soţul trebuia să începem astăzi munca, am fost două săptămâni în concediu."

Fără să primească alte explicaţii, pasagerii au fost cazaţi în oraş până luni, la amiază, când s-au întors în aerogară.

"Nu a fost nimeni ca să ne poată informa mai clar despre lucrurile care se întâmplă. Ne-au trimis autocare ca să aducă şi să ne cazeze la diferite hoteluri. Noi trebuie să părăsim hotelul. Continuăm să fim dezinformaţi. Încercăm să sunăm compania Ryanair, nimeni nu ia contact cu noi, nu ne răspunde la telefon", spune, revoltat, un pasager.

Ajunţi la aeroport, oamenii au cerut explicaţii reprezentanţilor companiei aeriene.

Discuţie reprezentant companie aeriană - pasageri:
"- Încercăm să-i ajutăm.
- Cum?
- Să le căutăm zboruri alternative de pe alte aeroporturi. De pe Oradea singurul zbor este miercuri şi e plin. Nu mai pot să cumpăr niciun singur loc.
- N-ar putea să vină o altă aeronavă să-i preia?
- Am discutat şi posibilitatea asta şi au spus că nu pot face acest lucru, probabil nu au aeronavă disponibilă."

Într-o situaţie similară, aceeaşi companie aeriană low-cost i-a despăgubit pe pasagerii a căror cursă a întârziat mai bine de cinci ore cu câte 400 de euro fiecare, aşa cum cere o normă europeană.

Reporter: Anca Deac
Operator: Norbert Hegedus
Editor web: Adrian Laboş