Sari la conținut

Spaniolii termină autostrada în Bihor. Contractul cu executantul a fost semnat azi, la Oradea

"Reușim ca după 8 ani de zile, de când s-au sistat lucrările la autostrada Suplac-Borș, să semnăm din nou contractul pentru continuarea acestei autostrăzi", a declarat, după semnarea contractului, Claudiu Pop, prefectul de Bihor.

Cei care vor continua lucrările abandonate de compania Bechtel fac parte dintr-o asociere de firme spaniole și românești. Acestea sunt grupate sub umbrela concernului Corsan Corviam Construccion, a șaptea companie de construcții din Spania.

"Suntem implicați în lucrări în toată lumea și majoritatea lucrărilor le facem în străinătate. Sper ca în acest proiect să reușim și să oferim calitatea ce ne caracterizează lucrării", a susţinut Jose Emanuel Morales, director în cadrul Corsan Corviam-Isolux Corsan.

Iar aceasta se va face la un preț mult sub cel cerut de constructorii de la Bechtel. "S-a ajuns la un preț mediu de 2,59 de milioane de euro pe kilometru. Dacă Bechtel ar fi rămas pe contract am fi plătit 4,4 milioane de euro", explică Narcis Neaga, directorul CNADNR.

Astfel, cei 60 de kilometri ai tronsonului 3C al autostrăzii Transilvania vor fi finalizați cu 701 milioane de lei. "Unul din proiectele finațate din acciză va fi tronsonul Suplacu de Barcău - Borș. Pe viitor încercăm 2014-2020 să îl pune pe fonduri europene de reușim. Dacă nu, avem finanțare asigurată", spune directorul CNADNR.

Deși în anii în care au fost abandonate, structurile autostrăzii au fost afectate de intemperii, spaniolii cred că vor realiza o lucrare care să nu pună probleme de siguranță.

Termenul de execuție a lucrării este de 54 de luni. Din acestea, 21 de luni vor dedicate exclusiv realizării structurilor. Restul perioadei o reprezintă garanția pentru lucrare.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves