Sari la conținut

Un maramureşean și-a amenajat un aerodrom privat în curte

Dinu Boer are 58 de ani și o pasiune de nestăvilit: zborul. Are în total peste 3600 de ore de zbor. Iubește înălțimile din copilărie, când urmărea extrem de curios zborul păsărilor: "Stăteam cu vitele pe imaș și mă uitam așa pe sus și vedeam păsări zburând fără să dea din aripi. Și le urmăream, le urmăream cu privirea și mă gândeam: măi, ce frumos ar fi să fiu și eu acolo sus. Uite, în timp mi s-a adeverit visul, mi s-a îndeplinit visul și am ajuns să zbor și eu acolo, alături de acele păsări."

La 18 ani a zburat pentru prima dată, ca şi pasager într-un planor. Trei ani mai târziu a obținut propria licență de zbor pe planor, iar când avea 30 de ani a început să-şi construiască propriul aparat.

"Am construit un moltodelaplan cu motor de Trabant… pe atunci era comun acest motor că nu erau alte tipuri de motoare la noi, în România."

În 2003, odată cu obținerea licenței de zbor pe avion ultraușor, Dinu Boer și-a cumpărat din Franța primul său aparat de zbor de mici dimensiuni. A devenit astfel primul român care a avut propriul său avion ultrauşor, înmatriculat în țară.

"- A fost primul avion înmatriculat în Romania…5001…nu o să uit…
- Vă mândriți cu asta!
- Să știți că mă mândresc", spune Dinu Boer.

De 3 ani deține un alt avion ultraușor, produs de cehi, foarte fiabil și potrivit chiar și pentru acrobații.

"Cu acest avion Dinu Boer zboară ori de câte ori i se face dor de înălțimi. Poate să atingă până la 220 de km/oră și poate să se înalţe până la 4000 m altitudine", a aflat Izabela Jurasko, corespondent Digi24 Oradea.

Întrucât taxele pentru gararea avionului într-un aeroclub se ridică la aproximativ 120 de euro pe lună, maramureșeanul a decis, acum doi ani, să concesioneze de la un vecin un teren pe care a construit un hangar și a amenajat o pistă. "Am făcut acest aerodrom de 600 de m pe care nu numai aceste aeronove pot ateriza, această categorie…mai pot ateriza categorii mai grele, până la 1000 de kilograme."

"- Ce părere aveți? Aerodrom privat la sat, în bătătură?
- Da, e binevenită treaba", spune un localnic.

"- Am fost invitat și eu, dar nu mă duc
- De ce?
- Nu că mi-e frică, dar e mai sigur pe pământ."

Dinu Boer zboară mai mult in interes personal și mai puțin pentru clienți, din cauza costurilor mari. O oră de zbor cu avionul său ultraușor costă 100 euro.

Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa